ساماندهی انشعابات آب فضاهای سبز سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: تمام انشعابات آب در بوستان‌ها و فضاهای سبز سطح شهر، مجاز می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، عرفان فتحی اظهار کرد: با توجه به بحران و تنش آبی موجود، موضوع مدیریت بهینه آب به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: جلساتی با شرکت آب و فاضلاب شهرستان و مدیران مناطق به منظور ارائه راهکارهای مناسب در زمینه مصرف بهینه آب برگزار کردیم.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از هدررفت آب با همکاری شرکت آب، انشعابات غیرمجازی که در فضاهای سبز و بوستان‌های سطح شهر وجود دارد، احصا و از مدار خارج می‌شود.

فتحی با بیان اینکه تمام انشعابات آب در فضاهای سبز و بوستان‌ها مجاز می‌شود و در نقاطی که امکان استفاده از آب‌های امتیازدار وجود ندارد از رواناب‌ها و آب‌های راکد با نصب مخازن برای آبیاری استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: این مهم به شدت مصرف آب‌های بی رویه پایین می‌آید.

وی اضافه کرد: در کنار آبیاری فضای سبز بعضی از بوستان‌های شهر میهمان‌پذیر است؛ بنابراین نیازمند تأمین آب شرب و آب برای سرویس‌های بهداشتی هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج استفاده از گونه‌های کم‌آب در فضای سبز را از دیگر برنامه‌های معاونت خدمات شهری عنوان کرد و گفت: استفاده از چمن آفریقایی که نیاز آبی کمتری دارد و درختچه‌ها از اولویت‌های شهرداری در راستای کاهش میزان مصرف آب است.

کد خبر 599329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.