آماده‌باش امدادگران هلال‌احمر برای راهپیمایی اربعین/پوشش امدادی در ایران و عراق

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات برای راهپیمایی اربعین خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور درباره تمهیدات جمعیت هلال‌احمر برای مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: طرح ویژه امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر از روز شانزدهم شهریور تا روز پنجم مهرماه تداوم خواهد یافت و در صورت ضرورت قابل تمدید نیز خواهد بود.

وی افزود: ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات شامل ۱۱۴۹ مرکز در داخل کشور و ۵۶ مرکز برون مرزی به همراه ۱۱۶ پست ثابت و موقت در مسیرهای منتهی به مرز در این عملیات مشارکت خواهند کرد. همچنین ۱۰ قرارگاه مرزی نیز برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران راه‌اندازی می‌شود که شامل شش قرارگاه فرعی و چهار قرارگاه اصلی در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: ۵۷۴ پایگاه بین شهری و ۴۴۹ شعبه شهرستان‌ها نیز به عنوان واحدهای پشتیبان برای خدمت رسانی بهتر به زائران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: کل نیروهای ستادی و عملیاتی پیش‌بینی شده برای این عملیات ۴۵۹۹ نفر در روز است با مشارکت بیش از ۱۵ هزار نفر نیروی تخصصی کادر و داوطلب همراه است. همچنین چهار هزار و ۵۰۸ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۹ فروند بالگرد برای عملیات‌رسانی بهتر نیز به کار می‌روند تا پوششی سراسری در داخل و خارج کشور برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران فراهم شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 599316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.