امکان اسکان ۱۵ هزار زائر در مرزها و کشور عراق فراهم می‌شود

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از اعزام ۲۳۰۰ نیروی پاکبان و ۱۲۰ نفر عوامل اجرایی شهرداری تهران به پایانه مرزی و عتبات عالیات خبر داد و گفت: امکان اسکان ۱۵ هزار زائر در مرزها و کشور عراق توسط شهرداری تهران فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، کامران زنگیشه اظهار کرد: هماهنگی‌ها و برنامه‌های مراسم اربعین حسینی در حوزه خدمات شهری و حمل‌ونقل در ستاد اربعین شهرداری و ستاد اربعین کشور با نظارت مدیریت شهری پایتخت و همکاری سایر کلان‌شهرها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعزام نیروهای پاکبان به پایانه‌های مرزی و عتبات عالیات، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری تهران و همچنین ۷۵۰ نفر از پاکبانان کلان‌شهرها به مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه اعزام می‌شوند.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد عتبات عالیات کشور تصریح کرد: قرار است یک‌هزار نفر از نیروهای پاکبان شهر تهران و ۹۵۰ نفر از پاکبانان کلان‌شهرهای کشور در شهرهای نجف، کربلا، کوفه و سامرا مستقر شوند.

وی با اشاره به اعزام عوامل اجرایی به کشور عراق با هدف مدیریت و برنامه‌ریزی نیروهای خدماتی و پاکبان، گفت: ۳۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی تهران در دو شهر کربلا و نجف و ۴۰ نفر از نیروهای آتش‌نشان کلان‌شهرها نیز در مرزها مستقر می‌شوند.

زنگیشه تاکید کرد: همچنین ۱۲۰ نفر نیرو از سازمان‌های مدیریت پسماند، بهشت زهرا (س)، بازرسی و حراست نیز با هدف مدیریت نیروهای خدماتی و پاکبان‌ها اعزام می‌شوند.

وی درباره وظایف شهرداری تهران در حوزه اسکان زائران گفت: مقرر شده است امکان اسکان ۱۵ هزار نفر زائر را در مرزها و کشور عراق با برپایی چادرها فراهم کنیم که بر این اساس ۱۰ هزار اسکان در نجف و کربلا و پنج هزار اسکان نیز در مرز ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران در زمینه اسکان زائران تنها وظیفه برپایی چادرهای اسکان و تأمین پتو را برعهده دارد که در برپایی چادرها نیز نیروهای سازمان بهشت زهرا (س) در مرز و عتبات عالیات کمک می‌کنند.

وی با اشاره به حضور مناطق و کلان‌شهرها در پایانه‌های مرزی، ادامه داد: طبق تقسیم‌بندی‌های انجام شده منطقه یک در مرز شلمچه، منطقه سه در مرز چذابه، مناطق پنج و ۱۱ در مرز مهران و منطقه ۲۲ در مرز خسروی به همراه کلان‌شهرها مستقر هستند.

کد خبر 599290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.