ایجاد بحران آب در همدان نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: ایجاد بحران آب در همدان نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _چهارشنبه دوم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر با انتقاد از شرایط بحران کم‌آبی در همدان، اظهار کرد: بحران به وجود آمده به دلیل بی‌تدبیری مدیران استان است که می‌طلبد دادستان به دلیل ترک فعل مدیران ذی‌ربط به این موضوع ورود کند. به تذکر به مسئولان و مدیران استان جهت به وجود آمدن بحران آب در شهر چشمه‌ها و قنات‌های پرآب، تذکر می‌دهم، بی‌مبالاتی مدیران، بی‌تدبیری و نداشتن برنامه‌ریزی صحیح عامل بحران کم‌آبی همدان شده است.

وی با بیان اینکه بحران آب یک شبه به وجود نمی‌آید، ادامه داد: کم‌آبی و بحران نتیجه چندین سال بی‌برنامگی و بی‌تدبیری مسئولان است. دستور مسئولان برای تأمین آب همدان توسط ذخایر آبی فضای سبز سطح شهر و این اقدام که فضای سبز را آبیاری نکنند، اقدام درستی نیست و طبق قانون آب‌رسانی و تأمین آب جامعه و فضای سبز تعریف مشخصی دارد که باید به آن عمل شود. از بین بردن تعمدی درختان حکم محاربه دارد و مدیریت ارشد استان باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نباید به گونه‌ای عمل کرد که با بی‌برنامگی وضعیت بحرانی کنونی به وجود آید، گفت: برخی با بی‌مسولیتی زمینه‌ساز ایجاد بحران می‌شوند، سپس برای رفع این بحران جلسه تشکیل می‌دهند، وضعیت بحرانی آب از قبل نیز پیش‌بینی شده بود، بر این اساس باید قبل از بروز مشکلات فعلی تدابیری اندیشیده می‌شد، لذا اقدامات امروز تدبیر نیست، بلکه بی‌تدبیری است. مسئولان باید پاسخگوی شرایط به وجود آمده باشند.

وی با اشاره به تاکید استاندار به آب‌رسانی مناطق مختلف شهر توسط خودروهای آب‌رسان شهرداری و استفاده از آب فضای سبز، تصریح کرد: با این شرایط چرا باید پارک‌ها و فضاهای سبز شهر با تنش بی‌آبی مواجه شود و خودروهای آبیاری به محلات آب‌رسانی کند، این تدبیر و مدیریت نیست، مخالف کمک شهرداری به شهروندان نیستیم، اما این بی‌برنامگی نابودی درختان و فضای سبز شهر را نیز تهدید می‌کند، زیرا در شرایط فعلی آب‌رسانی حداقلی به فضای سبز شهری نیز تعطیل خواهد شد.

کد خبر 599246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.