زندانیان جرایم خشن از ارفاق‌های قانونی بهره‌مند نمی‌شوند

‌رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: ارفاق‌های قانونی در زندان‌ها، تنها برای زندانی‌هایی است که حسن‌رفتار داشته باشند و مرتکب جرایم خشن که مخل امنیت و نظم در جامعه باشد، نشده باشند.

به گزارش ایمنا، غلامعلی محمدی روز چهارشنبه در نخستین جشنواره تجلیل از کارکنان زندان‌های سراسر کشور، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: رعایت اصل کرامت انسانی زندانیان بر مبنای آموزه‌های دینی‌، محور اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است.

وی با اشاره به سالروز شهادت «سیداسدالله لاجوردی» اظهار کرد: روز گذشته سالروز شهادت شهیدی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری: مرد پولادین انقلاب بود، مجاهد نستوهی که مزد شهادت ایشان چیزی جز شهادت نبود.

رئیس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: به تعبیری می‌توانیم شهید لاجوردی را معمار زندان‌بانی اصلاح‌گرایانه انقلاب بنامیم؛ اسوه‌ای که امروز قرار است از پیروان رهرو وی قدردانی شود.

وی با اشاره به تجلیل از ۱۳۰ تن از کارکنان این سازمان تصریح کرد: مهم‌ترین ثروت و سرمایه هر سازمان و چرخ‌های پویای سازندگی هر سازمانی، کارکنان آن هستند و زندان‌بانی، جزو ۱۰ شغل سخت دنیا محسوب می‌شود.

محمدی افزود: چون بنا داریم اداره زندان‌ها بر مدار دانایی باشد به هیچ وجه بی‌تدبیری را برنمی‌تابیم و همان‌گونه‌که افراد نمونه را تشویق می‌کنیم، با اشخاص انگشت‌شماری که خارج از این مسیر حرکت کنند، برخورد سخت و قاطعی خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم که تلاش‌های عده زیادی را زیرسوال ببرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 599232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.