بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴ طرح شهری در اصفهان

در مراسمی با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _چهارشنبه دوم شهریورماه_ پروژه‌های شاخص و مهم منطقه سه شهری بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساماندهی بازار بزرگ اصفهان، ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ پایین، ساماندهی پیاده‌روهای محور تاریخی شمالی_ جنوبی شهر اصفهان قدیم و عملیات اجرایی احداث خانه کودک و نوجوان، چهار پروژه شهری است که امروز افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌شود.

قاسم‌زاده: برای ساختن آینده اصفهان نیازمند نگاه متوازن به توسعه شهر هستیم

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: خلق یک تمدن جدید، آرمان همه ما است؛ انقلاب اسلامی زمانی به ثمر می‌نشیند که به خلق یک تمدن جدید بینجامد، در این راستا یکی از راه‌های رسیدن به این مهم تجزیه و تحلیل تمدن‌های گذشته ایران‌زمین است.

وی افزود: هیچ تمدنی به اندازه صفویه منشأ خدمت برای این کشور نبوده است، البته قرار نیست همان اقدامات را تکرار کنیم، اما با رمزگشایی تمدن صفوی می‌توانیم به اقتضای نسل فعلی، تمدن جدیدی خلق کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت تمدن صفوی این است که سیاست‌مداران، عالمان دینی و هنرمندان ادبیات، فهم و زبان مشترک داشته‌اند و در این دوره نیز باید این زبان مشترک ایجاد شود، گفت: در آن زمان برای اهل علم احترام قائل بوده و آنها را تکریم می‌کردند؛ بزرگانی همچون ملاصدرا و علامه مجلسی نیز در آن زمان زندگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه حاکمیت به اندیشمندان به غنای جامعه کمک می‌کند، بنابراین وظیفه کارگزاران نظام قدردانی از اندیشمندان است، تصریح کرد: نگاه چندجانبه و متوازن به توسعه جامعه و شهر از جمله رموز موفقیت تمدن صفوی است که در کنار هم قرار گرفتن تمام ابعاد نیاز جامعه از جمله اقتصاد، عبادت، تفریح و فضای عمومی شهری در میدان نقش جهان موید این مطلب است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه برای ساختن آینده اصفهان نیازمند نگاه متوازن به توسعه شهر هستیم، خاطرنشان کرد: تمدن صفوی از یک جهان‌بینی و روایت مشترک برخوردار بود، در واقع محصول تمدن صفوی که در آثار مکتوب، معماری و هنری مشهود است و روح و جهان‌بینی واحد دارد که منجر به ایجاد هویت برای اصفهان شده است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری هر دو هفته یک بار، بهره‌برداری از پروژه‌های مناطق شهرداری انجام خواهد شد که امیدواریم رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

میرباقری مطرح کرد: عزم جدی شورای ششم برای ارتقای کیفیت زندگی در محلات و بافت‌های تاریخی

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جدی مدیریت شهری در دوره ششم این است که خدمات شهری را به دل محلات ببرد تا توجه ویژه‌ای به محلات و بافت‌های تاریخی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در سطح شهر انجام گرفته، اما طی ۴۰ سال گذشته آن طور که باید به محلات توجه ویژه‌ای نشده است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است هر سال دو محله در هر منطقه شهرداری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، از این‌رو امیدواریم طی سال‌های آتی مشکلات و معضلات محلات بیشتری پیگیری و خدمات ارزنده و ویژه‌ای در محلات و مناطق بومی ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر در خصوص مرمت بازار اصفهان، گفت: بازار اصفهان یکی از کم‌نظیرترین و طولانی‌ترین بازارهای ایران و سرمایه تاریخی بسیار مهمی است. با اینکه بخشی از بازار به صورت کامل تخریب شده و از بین رفته است، اما دوباره احیا شد و به عنوان بافت و سرمایه تاریخی مورد استفاده قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بازار اصفهان هنوز سرپا است، اما نیاز به مرمت و تعمیرات دارد تا این سرمایه تاریخی را به خوبی به دست آیندگان برسانیم.

کلاهدوزان: بیش از ۷۰ درصد بودجه منطقه ۳ در بافت فرسوده هزینه می‌شود

محمدباقر کلاهدوزان، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان نیز در آئین بهره‌برداری پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان، با بیان اینکه این منطقه ۱۱۵۲ هکتار مساحت، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و ۱۴ محله قدیمی دارد، اظهار کرد: ۲۶۷ هکتار از مساحت منطقه سه شهرداری بافت فرسوده بوده و ۸۳ هکتار از آن محدوده تاریخی است.

وی با بیان اینکه منطقه سه شهرداری اصفهان ۱۹۵ ابنیه ثبت شده تاریخی و ۶۰۰ خانه قدیمی دارد که تاکنون ۱۳۰ خانه بازسازی شده است، ادامه داد: در سال‌های متمادی بیش از ۷۰ درصد بودجه منطقه صرف نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: در سال‌های گذشته مرمت و بهسازی بازار اصفهان در دستور کار قرار گرفت و در این راستا سبک‌سازی سقف‌ها، تعمیر، ایزوله‌سازی و دوده‌زدایی آن انجام شد؛ همچنین تأسیسات کف بازار بهسازی و در نهایت کف بازار روکش شده است.

وی با اشاره به احداث ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۷ گفت: برای تأمین ایمنی بازار آتش‌نشانی شماره ۲۷ با هزینه‌ای بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان احداث شد، البته مدیریت بحران سه نقطه را مشخص کرده است که در طول بازار تملک شده و قرار است آتش‌نشانی‌های کوچک در این سه نقطه احداث شود.

کلاهدوزان با بیان اینکه جلساتی با خدمات شهری و مدیریت بحران برگزار و معضلات اصلی بازار شناسایی شده است، اضافه کرد: ورود موتور سیکلت، سد معبر و تابلوهای غیر مجاز به عنوان مهم‌ترین معضلات بازار مطرح شده است که در این راستا کارگروهی با حضور اصناف برگزار و شیوه‌نامه‌ای برای رفع این معضلات تهیه می‌شود.

وی با اشاره به تعریف مسیرهای گردشگری در این منطقه، تصریح کرد: بودجه لازم برای ایجاد مسیرهای گردشگری در منطقه در نظر گرفته شده است که یکی از این مسیرها، بازارچه حسن‌آباد است، بر این اساس بدنه‌های این بازار در سال‌های گذشته مرمت و برای یک سوم از مسیر بازار سقف احداث شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال بیش از چهار میلیارد تومان بودجه برای مرمت سقف بازار حسن‌آباد در نظر گرفته شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ مرمت کل مسیر این بازار به پایان برسد؛ همچنین فاصله بین دارالضیافه، منار ساربان و کوچه قصر حد فاصل خیابان عبدالرزاق تا امامزاده درب امام نیز از جمله مسیرهای گردشگری است که مرمت آن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه احیای بافت تاریخی در این منطقه، اظهار کرد: هر هفته با حضور شهردار اصفهان و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر جلسه کارگروه بافت تاریخی برگزار می‌شود که در این راستا با توجه به اینکه ورودی‌های میدان نقش جهان نازیبایی‌های بصری داشت، رفع آن و مرمت دیواره‌ها در جنوب و شرق میدان در دستور کار قرار گرفت.

کلاهدوزان با بیان اینکه رفع ۲۳۰ گلوگاه در منطقه سه شهرداری اولویت‌بندی شده است، خاطرنشان کرد: اگر این گلوگاه‌ها تملک شود، بافت‌های فرسوده محرک ساخت‌وساز می‌شود که در این راستا برای تحقق این هدف مهم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و سال‌جاری، حدود ۹۸ میلیارد تومان برای تملک زمین در منطقه سه هزینه شده است که برای گلوگاه‌ها ۱۳.۵ میلیارد تومان، برای تعریض گذر حدود پنج میلیارد تومان و برای تملک جلوخان مسجد جامع نیز ۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است؛ محدودیت ارتفاع این مناطق نیز با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال شناسایی و بارگذاری بر روی سامانه سرای ۱۰ است و مردم منطقه برای دریافت سند تک برگ در این منطقه زمان زیادی باید صرف کنند که به دنبال کاهش این زمان هستیم‌.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه، ساخت مجتمع تجاری برای جایگزین طلا فروشی‌ها است‌، افزود: چهار مجتمع تجاری فعلی ۲۳۶ واحد دارد که حدود ۸۲ واحد آن تا کنون آزادسازی شده است و مابقی نیز به‌زودی آزادسازی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه، خاطرنشان کرد: احداث فرهنگسرای بازار در دستور کار قرار دارد، البته تأسیسات این فرهنگسرا توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری انجام خواهد شد؛ این فرهنگسرا نقش بسزایی در ارتباط معتمدان محله و شهرداری خواهد داشت.

نباتی‌نژاد: تکمیل پروژه‌های برجای مانده مهم‌تر از تعریف پروژه جدید است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم مدیریت شهری پیگیری پروژه‌های محله محور و منطقه محور است که در سال اول آغاز به کار شورای اسلامی شهر در بودجه، مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهم‌تر از تعریف یک پروژه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و برجای مانده از گذشته است، افتتاحیه‌ای که امروز نیز شاهد آن هستیم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گذشته بود؛ در این راستا سعی کردیم طبق برنامه‌ریزی این پروژه‌ها را به اتمام و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم طی ماه‌ها و هفته‌های آینده شاهد افتتاحیه‌های واقعی از پروژه‌های واقعی باشیم و مانند آنچه امروز در منطقه سه رخ داد در مناطق دیگر نیز پروژه‌های شهری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به شاخصه پروژه‌های محله محور، اضافه کرد: پروژه‌های محله محور، خدمات شهری را در مقیاس‌های محله‌ای با شاخص دسترس‌پذیری به صورت عادلانه توزیع می‌کند.

کلاهدوزان: خانه کودک و نوجوان تا پایان سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود

محمدباقر کلاهدوزان، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان نیز در مراسم آغاز عملیات احداث خانه کودک و نوجوان، اظهار کرد: خانه کودک و نوجوان پس از احصاء نیازهای محلات، برای محله دردشت در زمینی به مساحت ۱۳۵۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خانه کودک و نوجوان در دو طبقه احداث می‌شود، ادامه داد: امسال پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث خانه کودک و نوجوان اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اختصاص بودجه برای نازک‌کاری و مراحل نهایی، این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احداث خانه کودک و نوجوان در محله دردشت، گفت: انتظار داریم در پایان دوره ششم مدیریت شهری، تحول در محله دردشت ایجاد شود و تمام شهروندان شیرینی خدمات را بچشند.

وی با بیان احساس خود از شهید حسین آقادادی، بر ادامه مسیر زینبی توسط همسران شهید تاکید کرد و افزود: ما همه ریزه‌خواران شهدا هستیم.

همسر شهید آقادادی: شهدا با خدا معامله می‌کنند

لیلا مقاره‌عابد، همسر شهید حسین آقادادی نیز در مراسم آغاز عملیات احداث خانه کودک و نوجوان، اظهار کرد: شهید حسین آقادادی از شخصیت‌هایی بود که بیش از توجه به منصب، تحصیلات و شغل به یک شخصیت هیئتی و خادم اباعبدالله‌الحسین (ع) در بین مردم شناخته شده‌است.

وی با بیان اینکه شهید آقادادی ۲۰ سال در هیئت رزمندگان اسلام خدمت کرد، ادامه داد: این شهید والامقام همواره با ایستادن در ورودی هیئت اباعبدالله‌الحسین (ع) زائران را راهنمایی می‌کرد و هنوز جای خالی وی برای آحاد مردم محسوس است.

همسر شهید آقادادی تصریح کرد: آن شهید همواره دغدغه داشت که با وجود شغل نظامی خود بتواند در مدت ۱۰ روز دهه اول محرم در هیئت رزمندگان خدمت کند و مأموریت نباشد، برای این مهم حتی بارها به جای دیگران مأموریت نظامی می‌رفت تا در دهه اول محرم با فراغ بال به انجام خدمت برسد.

وی با بیان اینکه شهید در مسیر خادمی و نوکری سیدالشهدا (ع) همیشه صادقانه و خالصانه رفتار می‌کرد و همواره نام امام حسین (ع) را با اسم ارباب صدا می‌کرد، خاطرنشان کرد: در دنیا هر گونه با خداوند معامله کنیم، همان‌گونه خریداری می‌شویم، در این میان شهدا به طرق اولی با خداوند معامله می‌کنند.

کلنگ احداث خانه کودک و نوجوان به زمین زده شد

کلنگ احداث خانه کودک و نوجوان نیز امروز با حضور مدیران شهرداری و خانواده سردار شهید مدافع حرم «حسین آقادادی» به زمین زده شد.

خانه کودک و نوجوان محله دردشت طبق نیاز کودکان این محله و تأیید سازمان جهانی یونیسف، یک پروژه شاخص در منطقه سه شهرداری اصفهان به‌شمار می‌رود که در زمینی به مساحت ۱۳۵۰ متر و زیربنای ۱۶۰۰ متر احداث خواهد شد.

۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای فاز نخست احداث این پروژه پیش‌بینی شده است.

مطلبی: افزایش ضریب ایمنی شهر هدف اصلی مدیریت شهری اصفهان است

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه شماره ۲۷ آتش‌نشانی، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی به مردم توانستیم یکی از ایستگاه‌های استراتژیک آتش نشانی را در هسته مرکزی شهر افتتاح کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات مناطق یک و سه شهرداری اصفهان، افزود: با توجه به تأکیدات شهردار اصفهان تجهیزات خوبی خریداری شده است و به‌زودی در این ایستگاه به‌کارگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: سال‌های زیادی خلأ وجود ایستگاه آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر احساس می‌شد به‌نحوی که هر صبح و شام به دلیل نبود این ایستگاه آتش‌نشانی مجبور به استقرار خودرو آتش‌نشانی در میدان امام حسین (ع) بودیم.

وی خاطرنشان کرد: هسته مرکزی شهر و وجود میدان امام (ره)، منطقه گردشگری و همچنین گذر چهارباغ بر اهمیت این منطقه می‌افزاید، از این رو احداث ایستگاه آتش‌نشانی در این محور ضروری بود.

مطلبی با تاکید بر اینکه هدف اصلی مدیریت شهری افزایش ضریب ایمنی شهر است تا در ساعت‌های پیک ترافیک بتوانیم در کمترین زمان ممکن به محل حادثه مراجعه کنیم، گفت: در این راستا دستگاه‌های چهار چرخ خریداری شده است که می‌تواند قابلیت حضور نیروهای آتش‌نشانی را در معابر کم‌عرض هسته مرکزی شهر و همچنین زمان‌های ترافیک بسیار سرعت بخشد.

وی گفت: طبق استانداردها تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی باید به ۴۰ ایستگاه برسد، در این راستا احداث چند ایستگاه در دست اقدام است، البته با همکاری مدیران مناطق مختلف شهری درصدد افزایش این ایستگاه‌ها برای سال آینده هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: هر چه ضریب ایمنی در شهر افزایش یابد، مردم با اطمینان خاطر بیشتری زندگی خواهند کرد و شعار «اصفهان من، شهر زندگی» محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای جان بر کف آتش‌نشانی با وجود ایستگاه یا نبود آن با تمام توان در کمترین زمان بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهند، گفت: طبق قانون اصفهان، معین تهران در زمان بحران است، اما شهر اصفهان و سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر برای هر شهر و استانی که مشکلی به وجود آید، با تمام توان کمک می‌کند.

بکتاشیان مطرح کرد: تحقق شعار شهر همگرا با احداث ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ

میثم بکتاشیان، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان نیز در آئین بهره‌برداری از ایستگاه شماره ۲۷ آتش‌نشانی در خیابان چهارباغ پایین، اظهار کرد: این پروژه با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال و به همت مدیران مناطق یک و سه شهرداری اصفهان در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ مترمربع اعیانی شامل ساختمان اداری و آشیانه احداث شد.

وی با بیان اینکه تلاش مدیران در دوره گذشته نیز قابل تقدیر است، افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ساخت و اجرای پروژه ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ در دو مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری انجام شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه آزادسازی و تملک زمین توسط منطقه یک و ساخت ایستگاه توسط منطقه سه انجام شده است، تصریح کرد: احداث ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ تبلور شعار شهر همگرا است که با همدلی، همگرایی و هم‌افزایی بین مناطق یک و سه شهرداری شاهد این اتفاق بودیم.

میرباقری: متولی بافت تاریخی اصفهان در شهرداری باید مشخص شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین بهره‌برداری از پروژه مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم به همراه سازمان میراث فرهنگی عزمی جدی برای ایجاد تحول ویژه در بافت تاریخی اصفهان دارد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در ۴۲ سال گذشته مغفول مانده این است که متولی سیاست‌گذاری کلان برای بافت تاریخی در شهرداری مشخص نبوده است، در این راستا پیگیر آن هستیم که متولی این بافت مشخص شود و مناطق به صورت جزیره‌ای عمل نکنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید از بافت تاریخی انتفاع داشته باشیم و آن را همچون گنجی بی‌نظیر بدانیم و از آن بهره ببریم، تصریح کرد: کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر نیز به دنبال رقم زدن اتفاقات ویژه در بافت تاریخی اصفهان است.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم، با حضور شهردار اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از یادمان مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان رونمایی شد.

ایزدخواستی: مرمت و حفاظت بازار بزرگ اصفهان در ۴ فاز انجام می‌شود

محمد علی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حاشیه رونمایی از پروژه مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازار اصفهان به عنوان ستون فقرات این کلان‌شهر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بازار بزرگ که تاریخ دولت‌های صفوی و سلجوقی را اتصال می‌دهد، فعال‌ترین شریان جامعه بوده است، افزود: این بازار بزرگ از بدو تأسیس تا به امروز به کار خود ادامه داده است، اما در عرصه سازه و تأسیسات نیازمند مرمت و بازسازی بود که این اقدام مهم انجام شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در پروژه مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان ۸۸ دهانه سقف مورد مرمت قرار گرفت که ۳۲ سقف در بازار سماورسازها، ۱۲ سقف در بازار قنادها و مابقی در شریان‌های اصلی بازار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، کف‌سازی و مرمت حدود یک کیلومتر از بازار اصفهان انجام شده است، همچنین دو ناکش به عمق یک متر در دو طرف بازار حفر شده است که رطوبت زیر سطحی را کنترل می‌کند.

ایزدخواستی اظهار کرد: بازار اصفهان یک مسیر عبوری نیست، بلکه یک مقصد است که دو فضای اصلی شهر یعنی میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) را به یکدیگر متصل می‌کند، در واقع طراحی بازار بزرگ اصفهان به نحوی بوده است که کالبد حرکتی نیست، بلکه کالبد مقصدی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بازار بزرگ اصفهان به عنوان اساسی‌ترین شبکه شهر نیاز به مرمت و حفاظت دارد، از این رو برنامه‌های متعددی در این زمینه پیش‌بینی شده است که در قالب چهار فاز دیگر آغاز خواهد شد و امیدواریم با مشارکت اهالی بازار این مهم محقق شود.

آغاز بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های شهری اصفهان

یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری منطقه سه شهرداری اصفهان، پروژه ساماندهی بازار بزرگ اصفهان شامل آسفالت‌برداری، حفر کانال ناکش دو طرف، نوسازی تأسیسات شهری و سنگ‌فرش اصلی به طول ۹۴۰ متر است که با هدف ارزش‌گذاری به ابنیه تاریخی و ایمنی در تردد رهگذران با هزینه ۱۲ میلیارد تومانی به اتمام رسید.

ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ پایین نیز در زمینی به مساحت ۱۲۷۰ مترمربع شامل ۱۱۵۰ مترمربع زیربنا و ۴۰۰ مترمربع آشیانه احداث شده است که این پروژه با ارائه زمین توسط شهرداری منطقه یک و احداث توسط شهرداری منطقه سه با هزینه هشت میلیارد تومان با هدف تأمین ایمنی غرب بازار اصفهان و ابنیه تاریخی و فرسوده و به‌عنوان یک پروژه شاخص به بهره‌برداری رسید.

امروز همچنین عملیات اجرایی احداث خانه کودک و نوجوان در محله دردشت، در زمینی به وسعت ۱۳۵۰ مترمربع زمین آغاز شد؛ خانه کودک و نوجوان محله دردشت طبق نیاز کودکان این محله و تأیید سازمان جهانی یونیسف، یک پروژه شاخص در منطقه سه شهرداری اصفهان به‌شمار می‌رود.

ساماندهی پیاده‌روهای محور تاریخی شمالی_ جنوبی شهر اصفهان قدیم از دیگر پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان است؛ پیاده‌روسازی خیابان‌های علامه مجلسی، هاتف، نشاط، چهارباغ خواجو، عبدالرزاق و مشتاق اول با بودجه ۲۹ میلیارد تومانی از اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شده بود که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برای پیاده‌روسازی محورهای یاد شده، اقداماتی همچون زیرسازی، بتن‌ریزی، سنگ و بلوک‌فرش و ساماندهی مسیر عبور معلولان در خیابان چهارباغ خواجو در راستای رفع نشست‌ها و ساماندهی محور تاریخی شمالی_ جنوبی اصفهان قدیم انجام می‌شود و یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری منطقه سه اصفهان به‌شمار می‌رود.

کد خبر 599230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.