خارج شدن ۵ حلقه چاه از مدار/اعتبار ۲۵۰ میلیاردی برای تصفیه پساب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد، گفت: به دلیل خشکسالی و افت شدید دبی آب، پنج حلقه چاه به‌طورکامل از مدار خارج شده است.

سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دبی مورد نیاز ۴۱۰ تا ۴۲۰ هکتار فضای سبز موجود در شهرکرد ۲۶۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۱۱ حلقه چاه با مجوز بهره‌برداری ۲۶۰ لیتر بر ثانیه این میزان آب را تأمین می‌کرد، اما به دلیل خشکسالی و افت شدید دبی آب پنج حلقه چاه به طور کامل از مدار خارج شد.

وی با بیان اینکه با شش حلقه چاه باقی مانده ۷۰ تا ۸۰ لیتر بر ثانیه آب تأمین می‌شود، افزود: کسری آب فضای سبز این شهر ۱۸۰ لیتر بر ثانیه است که با برنامه زمان‌بندی، فشار مضاعف به سازمان و سه شیفت کردن آبیاری‌ها سعی بر حفظ شرایط موجود داریم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: برای آبیاری فضای سبز از آب زیرزمینی خام استفاده می‌شود، زیرا استفاده از پساب اصول خاص خود را دارد و برای تصفیه آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

هاشمی اضافه کرد: حذف چمن‌های غیرضرور و جایگزینی شن‌های رنگی، استفاده از گونه‌هایی که کمتر به آب نیاز دارد و کاهش دفعات آبیاری از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

وی تاکید کرد: چمن در اوج گرما ۳۱ دوره آبیاری لازم دارد که به دلیل کم‌آبی تناوب دوره را به یک روز در میان، یعنی ۱۵ دوره آبیاری کاهش دادیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد درخصوص فیلم منتشر شده از هدررفت آب هنگام آبیاری فضای سبز بوستان نور، تصریح کرد: به دلیل قطعی آب یکی از شهروندان علمک آبیاری را شکسته بود و آب مورد نیاز خود را از این راه تأمین می‌کرد که موجب هدر رفت آب می‌شد.

هاشمی با بیان اینکه تانکر و سیستم آبیاری پرفشار در بعضی نقاط استفاده می‌شود، گفت: استاندارد استقرار نیرو در فضای سبز در هر هکتار سه نفر است، اما به دلیل کمبود نیرو در هر دو هکتار یک نفر را مستقر می‌کنیم تا رعایت حق، عدالت و انصاف را با نیرویی که از صبح تا شب با شرایط سخت در این محیط کار می‌کند، مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر به دلیل سرعت بالا در حدی است که به عمق خاک نفوذ نمی‌کند، اظهار کرد: در این فیلم کارگر شهرداری با شلنگ چمن‌ها را آبیاری می‌کند، زیرا حتی سطح رویی چمن نیز طی بارندگی اخیر خیس نشده است، اگر در این بارندگی حداقل خود کارگر خیس می‌شد حتماً کار را رها می‌کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: منتشر شدن این موضوعات از دریچه دوربین شهروندانی که علم لازم را در این خصوص ندارند، دخالت در امور کارشناسی است؛ بنابراین شهروندان با مشاهده مشکلات این‌چنینی در سطح شهر، بهتر است از طریق تماس با شهرداری این مشکل را حل کنند.

کد خبر 599217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.