مصوبات سفر رئیس‌جمهور به اصفهان ابلاغ شد/رهاسازی آب برای کشاورزان غرب از شب گذشته

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اختلاف‌هایی درخصوص آب میان اصفهان و تهران وجود داشت که به نفع اصفهان برطرف و مصوبات سفر ابلاغ شد. براساس اعلام آب‌منطقه‌ای، از شب گذشته دریچه‌های سد زاینده‌رود برای کشاورزان غرب اصفهان بازگشایی شده است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهور به اصفهان ابلاغ شده است، اظهار کرد: اختلاف‌هایی درخصوص آب میان اصفهان و تهران وجود داشت که به نفع اصفهان برطرف شد.

وی افزود: براساس اعلام آب‌منطقه‌ای، از شب گذشته دریچه‌های سد زاینده‌رود برای کشاورزان غرب اصفهان بازگشایی شده است؛ این در حالی است که آب به پل‌های تاریخی و داخل شهر اصفهان نمی‌رسد و از سد نکوآباد وارد کانال‌های آبرسانی شده و در دسترس کشاورزان غرب قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درخصوص برداشت آب از زاینده‌رود برای طرح بن-بروجن ادامه داد: آنچه درحال‌حاضر از عمان سامانی برای شرب و طرح بن_بروجن وصل شده از زاینده‌رود است که با این رویه مخالف هستیم، چراکه بارگذاری جدید بر حوضه زاینده‌رود بوده و باید برداشت از حوضه کارون انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری برداشت از زاینده‌رود از طریق وزارت کشور و ریاست‌جمهوری اقدام کردیم و به نظر می‌رسد برای این کار باید اقدام ملی انجام شود.

کد خبر 599216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.