ایزدخواستی: مرمت و حفاظت بازار بزرگ اصفهان در ۴ فاز انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بازار بزرگ اصفهان به عنوان اساسی‌ترین شبکه شهر نیاز به مرمت و حفاظت دارد، از این‌رو برنامه‌های متعددی در این زمینه پیش‌بینی شده است که در قالب چهار فاز دیگر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی ایزدخواستی امروز _چهارشنبه دوم شهریورماه_ در حاشیه رونمایی از پروژه مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازار اصفهان به عنوان ستون فقرات این کلان‌شهر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه بازار بزرگ که تاریخ دولت‌های صفوی و سلجوقی را اتصال می‌دهد، فعال‌ترین شریان جامعه بوده است، افزود: این بازار بزرگ از بدو تأسیس تا به امروز به کار خود ادامه داده است، اما در عرصه سازه و تأسیسات نیازمند مرمت و بازسازی بود که این اقدام مهم انجام شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در پروژه مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان ۸۸ دهانه سقف مورد مرمت قرار گرفت که ۳۲ سقف در بازار سماورسازها، ۱۲ سقف در بازار قنادها و مابقی در شریان‌های اصلی بازار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، کف‌سازی و مرمت حدود یک کیلومتر از بازار اصفهان انجام شده است، همچنین دو ناکش به عمق یک متر در دو طرف بازار حفر شده است که رطوبت زیرسطحی را کنترل می‌کند.

ایزدخواستی اظهار کرد: بازار اصفهان یک مسیر عبوری نیست، بلکه یک مقصد است که دو فضای اصلی شهر یعنی میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) را به یکدیگر متصل می‌کند، در واقع طراحی بازار بزرگ اصفهان به نحوی بوده است که کالبد حرکتی نیست، بلکه کالبد مقصدی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بازار بزرگ اصفهان به عنوان اساسی‌ترین شبکه شهر نیاز به مرمت و حفاظت دارد، از این‌رو برنامه‌های متعددی در این زمینه پیش‌بینی شده است که در قالب چهار فاز دیگر آغاز خواهد شد و امیدواریم با مشارکت اهالی بازار این مهم محقق شود.

کد خبر 599206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.