رشد ۴۸.۹ درصدی بهای خدمات مصرفی در اصفهان/گروه خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد

سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار در بهار ۱۴۰۱، ۴۸.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گزیده شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان اصفهان فصل بهار سال ۱۴۰۱ در تاریخ بیست‌وششم مردادماه منتشر شد. مطابق با این آمار شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در سه ماه اول ۱۴۰۱ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۸.۹ درصد افزایش داشته که این به معنای آن است که سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار در بهار ۱۴۰۱، ۴۸.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات مقدار این شاخص در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، افزایش ۷۷.۵ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل ثبت کرده و بیشترین افزایش را نسبت به سایر گروه‌ها به خود اختصاص داده است. همچنین گروه پوشاک و کفش، گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها و گروه مبلمان و لوازم خانگی در بهار ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۵.۳، ۳۳.۳ و ۳۲ درصد را نسبت به بهار سال گذشته ثبت کرده‌اند.

شاخص قیمت گروه بهداشت و درمان در بهار ۱۴۰۱ در این بازه ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین شاخص قیمت در بهار ۱۴۰۱ در گروه‌های حمل و نقل، ارتباطات، تفریح و امور فرهنگی، آموزش، رستوران و هتل، کالاها و خدمات متفرقه به ترتیب ۳۴، ۹.۵، ۲۰.۶، ۳۲.۵، ۷۶.۴ و ۳۴.۷ درصد افزایش را ثبت کرده است. بنابراین در بهار ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل گروه‌های خوراکی‌ها و رستوران و هتل بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند.

کد خبر 599193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.