چرا لمینت سرامیکی بهترین روش اصلاح طرح لبخند است؟

دندانپزشکان معمولاً به افرادی که قصد برطرف کردن ایرادات سطحی خود را دارند، لمینت سرامیکی را پیشنهاد میکنند، اما چرا؟ در این مطلب مزایای لمینت سرامیکی بیان میشود.

دندان‌ها از اجزای اصلی بدن هستند و ما روزانه برای خوردن و جویدن انواع خوراکی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. با توجه به اینکه دندان‌ها تأثیر بسزایی در زیبایی لبخند و چهره افراد دارند، نحوه قرارگیری و سلامت دندان برای انسان‌ها اهمیت فراوانی دارد و با استفاده از روش‌های مختلف، از کیفیت و سلامت آن‌ها مراقبت می‌کنند. ازآنجایی‌که ممکن است بنا به دلایل مختلف، نظیر نامرتب بودن دندان‌ها از بدو تولد، تصادف، شکستگی، پوسیدگی، مشکلات فک و لثه و غیره، طرح لبخند و چهره فرد جلوه بدی پیدا کند، لمینت سرامیکی یک روش نوین و موثر است که با کمک آن می‌توان بسیاری از عیب‌های به‌وجود آمده را برطرف ساخت، به همین خاطر لمینت سرامیکی را بهترین نوع لمینت دندان و همچنین بهترین روش اصلاح طرح لبخند عنوان کرده اند. بر همین اساس در این بخش قصد داریم شما را با عوامل برتری لمینت دندان سرامیکی آشنا سازیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان باهدف رفع مشکلات ظاهری و ساختاری دندان‌ها صورت می‌گیرد و تابه‌حال نیز عده زیادی در دنیا به‌ویژه ایران با استفاده از این روش، مشکلات دندان و طرح لبخند خود را رفع می‌کنند. البته در کنار انجام فرآیند روکش کردن دندان‌ها، روش‌های دیگر نظیر ارتودنسی دندان نیز وجود دارد که به‌منظور رفع ناهنجاری‌های لثه و قرارگیری دندان‌ها روی هم، مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما کاربردهای لمینت دندان، به خصوص نوع سرامیکی آن فراتر از مرتب کردن دندان ها است. از لمینت دندانی برای رفع زردی، هم تراز کردن، رفع پوسیدگی های خفیف، شکستگی، کج بودن و برطرف کردن فاصله های بین دو دندان استفاده می شود.

لمینت سرامیکی چیست؟

به‌طورکلی ماده‌ای همرنگ دندان که از آن جهت ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود، لمینت سرامیکی یا پرسلین ونیر نام دارد. این روکش‌های دندان در لابراتورهای مخصوص و مجهز ساخته می‌شوند و پس از آن توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان قرار می‌گیرد. درواقع به دلیل اینکه لمینت دندان با کمترین تراش روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و جلوه زیبایی به چهره می‌دهد، به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های اصلاح طرح لبخند شناخته شده و افراد زیادی با استفاده از این روش مشکلات دندان‌هایشان را برطرف می‌سازند.

خاطر نشان می‌شود که ضخامت این لمینت های سرامیکی تقریباً ۵ تا ۶ میلی‌متر است و با استفاده از باند رزیتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. البته با توجه به نوع لثه، اندازه دندان‌ها و فک افراد، انواع مختلفی از پرسلین ونیر در بازار وجود دارد و دندان‌پزشکان متخصص، برحسب نیاز بیمار بهترین نوع لمینت دندان را به او معرفی می‌کنند. با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از لمینت سرامیکی جهت اصلاح طرح لبخند، انتخاب نوع لیمنت‌های سرامیکی و نحوه قرارگیری آن را به دندان‌پزشک بسپارید.

چرا لمینت سرامیکی بهترین روش اصلاح طرح لبخند است؟

انواع پرسلین ونیر سرامیکی

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، برای رفع تغییر رنگ و پوسیدگی دندان‌ها و همچنین برطرف کردن شکستگی‌های موجود، از لمینت سرامیکی استفاده می‌شود. با توجه به نیاز افراد و شدت خرابی دندان‌ها، انواع مختلفی از لمینت دندان سرامیکی در بازار وجود دارد. بعضی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روکش‌های دندان به شرح زیر عبارت است:

۱- لمینت دندان IPS Empress

این نوع از لمینت سرامیکی به دلیل قالب‌گیری پرس‌شده و تولید در کوره‌های فوم، مقاومت و استحکام بالایی دارد؛ ازاین‌رو کاربردی‌ترین نوع لمینت دندان به شمار می‌رود و برای اصلاح طرح لبخند و ترمیم دندان‌های مختلف مناسب است.

۲- روکش دندان CAD-CAM

روکش دندان CAD-CAM از یک بلوک سرامیکی ساخته شده‌اند و روکش لمینت در یک جلسه تولید می‌شود. این نوع لمینت دندان رنگ مناسبی ندارد و به همین دلیل طول عمر و کارایی آن به نسبت کمتر از لمینت دندان IPS است و کمتر جهت اصلاح طرح لبخند و برطرف کردن مشکلات دندان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۳- روکش‌های دندان فلدسپاتیک

همان‌طور که از نام این لمینت سرامیکی پیداست، در ساخت آن از فلدسپاتیک استفاده شده و کلیه مراحل تولید آن در لابراتوار و از طریق پودرگذاری انجام می‌شود. کیفیت، کارایی و دوام این نوع روکش‌های دندانی در حد متوسط قرار دارد و برای برطرف نمودن معایب دندان، نظیر زردی و پوسیدگی‌های معمولی مناسب است.

۴- روکش دندان بیس آلومینا و زیر کونیا

این دسته از روکش‌ها به‌وسیله اکسید زیر کونیوم روی یک سطح گچی تولیدشده و قالب دندان‌ها را تشکیل می‌دهند. بعد از آن، قالب تهیه‌شده وارد کوره می‌شود و مراحل ساخت آن جهت قرارگیری روی دندان ها به اتمام می‌رسد. این لمینت دندانی از استحکام بالایی برخوردار است، اما به دلیل نصب دشوار روی دندان، کمتر از سایر مدل‌های پرسلین ونیر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چرا لمینت سرامیکی بهترین روش اصلاح طرح لبخند است؟

مزایای لمینت سرامیکی

کیفیت ساخت، استحکام و کارایی مطلوب لمینت سرامیکی سبب شده تا این محصول مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد و ضمن اصلاح طرح لبخند، جلوه زیبایی به چهره فرد بدهد. برخی از مزایای بارز استفاده از پرسلین ونیرهای سرامیکی به قرار زیر است:

  1. لمینت‌های سرامیکی ثابت هستند و با استفاده از روش‌های مراقبتی ساده که برای دندان‌های طبیعی به کار برده می‌شود، می‌توان از لمینت دندان سرامیکی نیز نگهداری کرد.

  2. در مقایسه با سایر روش‌های اصلاح و ترمیم دندان و خط لبخند، لمینت سرامیکی بهترین روش برای رفع زردی و پوسیدگی دندان است و به همین سبب افراد سیگاری و مصرف‌کننده سایر دخانیات از این روش برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان‌هایشان استفاده می‌کنند. از آنجایی‌که زردی و پوسیدگی دندان‌ها از شایع‌ترین مشکلات دهان و دندان است، توصیه می‌کنیم از این روش برای برطرف نمودن مشکلات موجود و برخورداری از یک لبخند زیبا استفاده نمایید.

  3. لمینت‌های دندان سرامیکی با وجود ضخامت کمتر در مقایسه با روکش‌های کامپوزیتی استحکام و مقاومت بالاتری دارند. کارایی و عملکرد مطلوب این نوع از روکش‌های دندان سبب شده تا شاهد افزایش موارد استفاده از آن در اقصی نقاط کشور باشیم.

  4. نصب سریع و آسان روی دندان‌ها بدون نیاز به انجام تغییرات شدید در ساختار و شکل دندان‌ها یکی دیگر از مزایای مهم لمینت سرامیکی است.

  5. لمینت سرامیکی در مقایسه با سایر روش‌های اصلاح لبخند و راهکارهای رفع معایب دهان و دندان، شباهت زیادی با دندان‌های طبیعی دارد و به همین سبب، استفاده از آن تأثیر بسزایی در اصلاح طرح لبخند و بهره‌مندی از یک چهره جذاب دارد.

سخن آخر

با توجه به مفهوم اصلی لمینت سرامیکی، انواع موجود و مزایای استفاده از آن، می‌توان گفت بهترین روش و راهکار برای رفع مشکلات دندان و اصلاح طرح لبخند، استفاده از پرسلین ونیر است. تحقیقات و بررسی‌های به عمل‌آمده نیز نشان داده که لمینت دندان سرامیکی در مقایسه با سایر روش‌ها کیفیت، کارایی و طول عمر بالاتری دارد و مصرف‌کنندگان از نحوه عملکرد روکش‌های دندان سرامیکی رضایت کامل دارند. البته زیبایی ظاهر و کارکرد لمینت سرامیکی تا حد زیادی به نحوه نصب و روش آن بستگی دارد. برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را از نصب روکش های دندان خود بگیرید، اکیداً توصیه میکنیم که حتماً به یک دندانپزشک زیبایی متخصص و مجرب مراجعه نمایید.

کلینیک ایرانمهر بهترین مرکز لمینت دندان در غرب تهران است که از زبده ترین و مجرب ترین دندانپزشکان زیبایی و به روزترین ابزارهای دندانپزشکی دنیا برخوردار است. اگر میخواهید که در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر (iranmehrdental.com)، لمینت سرامیکی نصب کنید، چند گزینه پیش رو دارید؛ از طریق شماره ۴۴۴۵۱۳۳۹-۰۲۱ تماس گرفته و وقت ویزیت بگیرید یا اینکه به صورت حضوری به آدرس جنت آباد جنوبی، بین همت و چهارباغ، ساختمان بانک دی، پلاک ۱۵۲، طبقه اول، واحد ۲ مراجعه نمایید.

کد خبر 599141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.