رایج‌ترین بیماری‌های قلبی چیست؟

رایج‌ترین بیماری‌های قلبی شامل سکته قلبی، نارسایی قلبی، آریتمی و بیماری‌های دریچه‌ای قلب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی-عروقی اولین علت مرگ‌ومیر در سراسر دنیا است؛ تقریباً سه چهارم مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های قلبی در کشورهایی با سطح اقتصادی پایین یا متوسط رخ می‌دهد. اغلب بیماری‌های قلبی-عروقی قابل پیشگیری هستند و با توجه به عوامل خطری مانند مصرف دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، چاقی و اضافه وزن و بی‌تحرکی می‌توان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌ها را کاهش داد. در ادامه به بررسی رایج‌ترین بیماری‌های قلبی عروقی می‌پردازیم:

سکته قلبی

سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که جریان خون در قسمتی از قلب به علت ایجاد لخته خون قطع می‌شود. اگر این قطع جریان به صورت کامل رخ دهد، بخشی از عضله قلب که توسط آن شریان خون‌رسانی می‌شود از بین می‌رود. اغلب افرادی که برای بار اول دچار سکته قلبی می‎‌شوند به زندگی طبیعی خود برمی‌گردند و سال‌ها از زندگی مؤثر لذت می‌برند، اما تجربه یک حمله قلبی بدان معنا است که لازم است فرد تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کند.

نارسایی قلبی

نارسایی قلب که نارسایی احتقانی قلب نیز نامیده می‌شود، بدان معنا است که قلب نمی‌تواند خون را به درستی پمپاژ کند. نارسایی قلب به معنای کم شدن توان انقباضی قلب است در این شرایط قلب به کار خود ادامه می‌دهد، اما نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز بدن را تأمین کند.

آریتمی

آریتمی به معنای ریتم غیرطبیعی قلب است و انواع مختلفی دارد. در شرایط آریتمی، ضربان قلب کند، تند یا نامنظم می‌شود. آریتمی می‌تواند راندمان کار قلب را تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری‌های دریچه‌ای قلب

زمانی که دریچه‌های قلبی به اندازه کافی باز نشوند، خون به صورت طبیعی از آن عبور نمی‌کند و شرایطی ایجاد می‌شود که به آن تنگی دریچه گفته می‌شود. زمانی که دریچه قلب به صورت طبیعی بسته نمی‌شود، خون از طریق این دریچه نشت می‌کند، که به آن پس زدن خون از دریچه گفته می‌شود.

کد خبر 599131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.