ضرورت دستیابی به «علوم انسانی قرآن‌بنیان»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دستیابی به علوم انسانی قرآن بنیان را به عنوان یکی از غایت‌های تحول در این شخه از علم دانست و گفت: زمانی تأثیرات قرآن در عرصه اجتماعی بیشتر می‌شود که آموزه‌های قرآنی در شکل‌گیری علوم انسانی اثرگذار باشد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل روز سه‌شنبه_ یکم شهریورماه_ در سی امین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با بیان اینکه سیستم‌سازی امری مهم است، اظهار کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور زمانی می‌تواند موفق باشد که نظام و سیستم ایجاد کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور باید با نیازسنجی امروز، نیاز آفرینی کند و خروجی کمیسیون باید در آینده محرز و مسلم باشد.

رئیس کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن کشور سخنان خود با بیان اینکه علوم انسانی در بخش‌های مختلف سند کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور آمده است، تصریح کرد: زمانی تأثیرات علوم قرآنی بیشتر می‌شود که وارد حوزه علوم انسانی شود. روح قرآن را باید وارد رشته‌های علوم انسانی کنیم.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: حوزه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و گسترش در رشته‌های قرآنی باید با دقت بیشتری صورت پذیرد و تأسیس رشته‌های میان رشته‌ای با موضوع قرآن به منظور رفع نیازهای جامعه ضرورت دارد.

گفتنی است، در این جلسه شرکت‌کنندگان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون گسترش مجلات حوزه قرآن و حدیث، به‌روزرسانی و اصلاح رشته‌ها به صورت منطقی، لزوم ایجاد سامانه پژوهش‌های قرآنی، حرکت در جهت مرجعیت معرفتی قرآنی (علوم انسانی قرآن بنیان) و لزوم اتصال شبکه نخبگانی به این کمیسیون پرداختند.

همچنین در این جلسه محمد جواد هراتی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور علوم انسانی به عنوان نایب رئیس کمسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن کشور انتخاب شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 599100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.