کمبود واکسن نداریم/ وزارت بهداشت نیازها در تهیه سرم را رفع می‌کند

وزیر کشور با بیان اینکه کمبود واکسن برای تزریق دُز یادآوری نداریم، گفت: البته برخی کمبودها مانند سرم در ستاد کرونا مطرح شد که وزرات بهداشت نسبت به جبران آن، قول مساعد داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی پس از نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و در توضیح این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات مختلفی چون ارزیابی گزارش عملکرد دو استان، بازگشایی مدارس، طرح شهید سلیمانی و کمبودها و نیازمندی‌ها در این نشست مطرح و ارزیابی شد.

وی افزود: گزارشی از عملکرد دو استان مازندران و لرستان ارائه و این عملکردها از جنبه‌های مختلف ارزیابی شد که نتیجه بسیار خوبی داشت. مسئولان مختلف این دو استان حضور به موقع و قوی در صحنه داشتند و برخی استان‌ها تا ۶۶ درصد دز سوم را زدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی طرح موفقی با ۱۵ گام پیش بینی شده است که این گام‌ها مورد تأیید ستاد ملی مقابله با کروناست.

وحیدی خاطرنشان کرد: ممکن است لازم باشد این طرح متناسب با نیازهای روز، روزآمد شود و روی بخش‌های مورد تأکید آن بیشتر تمرکز شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای شروع مدارس و دانشگاه‌ها ایجاد شده است، گفت: قراربود سازمان برنامه و بودجه منابعی برای وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد که این منابع تخصیص داده شد و برای بازگشایی مدارس مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کمبودهایی از نیازمندهایی چون سرم در ستاد ملی کرونا گزارش شده است، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول داد این کمبودها به سرعت جبران شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: با توجه به مراکز متعدد در وزارت بهداشت کمبود واکسن نداریم و مردم می‌توانند دُز یادآور را تزریق کنند.

وزیر کشور همچنین با تأکید بر نصب کی‌یو آر کد در بحث اصناف تاکید کرد: اصناف باید به انجام این کار اقدام کنند تا کارهایشان در سامانه هوشمند ایران من به خوبی انجام شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنانش بر توجه همگان به دُز یادآوری تأکید و اظهار کرد: متأسفانه همچنان گرفتار این بیماری هستیم و نباید در اجرای مقررات و رعایت پروتکل‌ها به‌ویژه تزریق دُز واکسن یادآور غفلت کنیم.

وی یاد آور شد: با تمهیدات پیش بینی شده بتوانیم این پیک را کنترل و از آن عبور کنیم تا به تبع آن، تعداد فوتی‌ها کمتر شود که این امر البته منوط به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

کد خبر 599065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.