یوفا بارسلونا و ۹ باشگاه دیگر را تحریم می‌کند

باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا به دلیل مشارکت و همکاری برای تشکیل سوپر لیگ در صورت تخلف از قوانین با جریمه روبرو می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از تایمز، یوفا قصد دارد بسته تحریمی ۱۰ باشگاه بزرگ اروپا را به دلیل عدم رعایت فیرپلی مالی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ اعلام کند.

هفته گذشته اکیپ فرانسه اعلام کرد که به دلیل فعالیت‌های مشکوک باشگاه پی اس جی، سران یوفا بر روی عملکردهای مالی این غول فرانسوی متمرکز شده‌اند. اکیپ ادعا کرد که پاری سن ژرمن یکی از باشگاه‌هایی است که مورد بررسی یوفا قرار می‌گیرد تا در صورت عدم رعایت فرپلی مالی یا همان قوانین بازی جوانمردانه با مجازات‌های سنگینی روبرو شود.

از جمله تیم‌های دیگری که از نزدیک تحت نظر هستند می‌توان به بارسلونا، یوونتوس، المپیک مارسی، اینتر و آ اس رم اشاره کرد. البته مشخص شده است که یوفا چندین باشگاه دیگر را نیز زیر ذره بین برده تا فعالیت آن‌ها را رصد کند. باشگاه‌ها موظف هستند حساب‌های به روز شده و منظمی را ارائه کنند تا عملکردشان بررسی شود.

قوانین یوفا تنها ضررها و کسری ۳۰ میلیون یورویی را طی سه سال مجاز می‌داند، اما موارد مربوط به کووید و هزینه‌های مربوط به فوتبال زنان یا فوتبال پایه ممکن است افزایش این مبلغ توجیه کند.

سازوکار مدیریت منابع مالی در باشگاه‌ها طی این فصل طبق قوانین فعلی FFP خواهد بود. از سال ۲۰۲۳، یوفا سیستم جدیدی را معرفی خواهد کرد که هزینه باشگاه‌ها را به درصدی از درآمد آنها در یک سال تقویمی برای حقوق بازیکنان، نقل و انتقالات و هزینه‌های نمایندگان محدود می‌کند. این نهاد اروپایی محدودیتی ۹۰ درصدی در سال ۲۰۲۳، ۸۰ درصدی در سال ۲۰۲۴ و ۷۰ درصدی از سال ۲۰۲۵ را معرفی خواهد کرد.

ممکن است در جریان بررسی‌های کنونی، تناقض و اختلافاتی در حساب برخی از باشگاه‌ها وجود داشته باشد و یوفا نیز اعلام کرده است که در این خصوص کوتاه نمی‌آید. باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا به دلیل مشارکت و همکاری برای تشکیل سوپر لیگ، همین حالا نیز مورد غضب یوفا هستند و ممکن است در آینده‌ای نزدیک در صورت تخلف از قوانین با جریمه روبرو شوند.

کد خبر 599058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.