شهروندان سیل‌زده منتظر اقدامات جبرانی هستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است اقدامات جبرانی برای مردم سیل‌زده در نظر گرفته شود تا هر چه سریع‌تر به شرایط عادی بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدصادقی امروز _سه‌شنبه یکم شهریورماه_ در یازدهمین جلسه علنی شورای شهرستان تهران، اظهار کرد: در کشور حادثه‌خیزی هستیم، اما به سمت پیشگیری و آماده‌سازی نمی‌رویم و به طور کامل تقدیرگرا هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مقابله با بحران و حوادث خیلی قوی عمل می‌کنیم به نحوی که در بین ۱۷۴ کشور عضو هلال احمر، ایران در رتبه پنجم قرار دارد و حتی در بحث مقابله با حوادث از ژاپن جلوتر هستیم و در ابتدا یک رضایت نسبی هم به وجود می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهرستان تهران تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد، بازگشت سریع‌تر به زندگی عادی، جبران و ترمیم خسارات وارده است که به طور معمول عملکرد خوبی در این خصوص نداریم. در سیل اخیر امام زاده داوود آنچه که مسلم است جبران خسارات خارج از توان روستاییان است و اگر اقدامات به موقع انجام نشود، میزان خسارت‌ها افزایش می‌یابد و بخش زیادی از باغات بخش کن از بین می‌رود.

وی افزود: با توجه به برآوردهای اولیه، بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت به بار آمده که لازم است با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، استانداری، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های متولی جبران شود، البته در بخش مقابله با این حادثه، شهرداری قبل از تمام دستگاه‌ها اقدامات خود را آغاز کرد.

در این جلسه محمد تاجیک بخشدار و علی اصغر بذرانبار رئیس شورای بخش کن طی گزارشی جزئیات اقدامات و خسارات را تشریح نمودند و با اظهار نظر اعضای شورای شهرستان تهران مقرر شد گزارش جامعی در بازدید میدانی با همکاری بخشداری توسط شورای شهرستان تنظیم و با توجه به ظرفیت‌های قانونی تدابیر لازم برای کمک رسانی به روستاییان و ترمیم خرابی‌ها اتخاذ گردد.

کد خبر 599020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.