نقشه‌برداری از ۱۶۴۷ اراضی بدون سند در طرح کاداستر

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون در طرح کاداستر، ۱۶۴۷ اراضی بدون سند مالکیت رسمی نقشه‌برداری شده است.

سینا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته تاکنون در طرح کاداستر، ۱۶۴۷ اراضی بدون سند مالکیت رسمی در شهر لوندویل نقشه‌برداری شده است که از این تعداد ۱۱۱۱ فقره در سامانه شمیم تأیید و از طریق بنیاد مسکن به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۶۷۰ اراضی تأیید شده در سامانه شمیم در شورای اسلامی شهر لوندویل پرونده تشکیل شده است، افزود: اراضی برای صدور سند نباید جزو منابع ملی باشند، به همین دلیل پرونده‌ها برای استعلام موقعیت اراضی توسط بنیاد مسکن به اداره منابع طبیعی ارسال می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰۰ پرونده اراضی توسط بنیاد مسکن تأیید و به شهرداری ارسال شده که ۵۰ فقره آن در اداره ثبت اسناد و املاک در مرحله صدور سند مالکیت رسمی است و مابقی اراضی نیز در صورت اثبات مالکیت و داشتن مدارک نسخ و مبایعه‌نامه سند آن صادر می‌شود.

وی در خصوص هزینه اجرای طرح کاداستر، گفت: فیش واریزی در وجه بنیاد مسکن و عوارض سالانه شهرداری در مجموع نزدیک به ۲۰ میلیون ریال است و با توجه به اینکه شهروندان در شرایط سخت اقتصادی و مالی قرار دارند، شهرداری و شورای اسلامی شهر لوندویل برای رفاه حال شهروندان در چارچوب قانون، نهایت تخفیف را اعمال می‌کند.

عسگرپور تسریع در رسیدگی هم‌زمان به تعدادی زیادی پرونده اراضی دارای اعیانی و بدون اعیانی و صدور مالکیت رسمی را از مزایای طرح کاداستر دانست و از شهروندان لوندویل خواست، در این طرح با شهرداری همکاری کنند تا نقشه. برداری در اراضی محدوده شهری تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.‌

کد خبر 598971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.