هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای خط چهارم BRT اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت، ایستگاه‌ها و خرید اتوبوس خط چهارم BRT صرف شده است.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آغاز به کار خط اتوبوس تندروی پایانه جی تا سه‌راهی درچه، اظهار کرد: با توجه به حجم درخواست سفر در خطوط، تغییر استراتژی برای حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود

وی ادامه داد: محور پایانه جی تا سه‌راهی درچه، شامل خطوط ۶۸ از مبدا میدان امام حسین (ع) تا پایانه پزوه و خط ۲۶ از پایانه درچه به سمت میدان امام حسین (ع)، درخواست سفر و تبادل مسافر بین این مسیر و ایستگاه به‌ویژه در سال تحصیلی بسیار زیاد است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: با تصویب ۱۲ خط BRT در اصفهان و بر اساس مطالعات انجام شده طی دو سال گذشته خط اتوبوس تندروی پایانه جی تا سه راهی درچه به عنوان خط چهارم انجام شد و اکنون به صورت خط واحد تحت عنوان خط BRT یا خط تندور آغاز به فعالیت کرده است.

خط چهارم BRT به صورت آزمایشی فعال است

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط چهارم BRT به صورت آزمایشی فعال است تا در صورت وجود معایب یا نیاز به افزایش تعداد ناوگان برطرف شود، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته باید در خط تندروی پایانه جی تا سه‌راهی درچه ۲۰ دستگاه اتوبوس فعالیت کند.

روحانی افزود: سر فاصله خط تندوری پایانه جی تا سه‌راهی درچه مشخص است، اما هنوز به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند تا با رفع نواقص در موعد مقرر، افتتاح رسمی این خط انجام شود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت خط چهارم BRT اصفهان خاطر نشان کرد: خطوط ۶۸ و ۲۶ با یکدیگر ادغام می‌شود و یک خط واحد به عنوان خط چهار تندروی اصفهان از مبدا پایانه سه‌راهی درچه، انتهای خیابان آتشگاه به سمت میدان امام حسین (ع) حرکت می‌کند و در ادامه مسیر تا خیابان هشت‌بهشت تا پایانه مسافربری جی پایان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه برای راه‌اندازی خط چهارم تندروی اتوبوسرانی اصفهان تغییراتی لازم بود، لذا با ادغام خطوط ۶۸ و ۲۶، تغییری در خط ۴۲ به وجود آمد که نتیجه مطلوبی به همراه داشت و تعداد مسافران آن افزایش پیدا کرد، اظهار امیدواری کرد: با انجام این اقدامات، اصلاح خطوط و تغییر استراتژی در حوزه حمل‌ونقل عمومی تا قبل از مهرماه خدمات خوبی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

روحانی با اشاره به اعتبار و طول مسیر خط چهارم BRT اصفهان، تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این خط ۱۵۰ میلیارد تومان بود که شامل زیرساخت، ایستگاه‌ها و خرید اتوبوس بوده است، همچنین طول خط حدود ۱۸ کیلومتر است که با خط یک BRT برابری می‌کند.

کد خبر 598963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.