اینترنت رایگان به دانش‌آموزان و دانشجویان تعلق می‌گیرد؟ + آخرین جزئیات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص احتمال برقراری اینترنت رایگان در صورت مجازی‌شدن برخی آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: اگر قرار باشد هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش‌آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار گیرد، باید منابع و بودجه آن پیش‌بینی شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، دولت تصمیم گرفت برای حفظ سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید، آموزش کشور را به سمت مجازی شدن سوق دهد و در ادامه توسعه یک پلتفرم برای آموزش دانش آموزان ازجمله نخستین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.

برهمین اساس نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به آموزش مجازی و دسترسی عادلانه همگانی به این امکان، بسته‌های اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و طلاب، در چند مرحله بسته‌های اینترنتی مختلف از ۳۰ تا ۶۰ گیگابایتی شش ماهه در نظر گرفت و در فواصل مختلف به جامعه هدف ارائه کرد.

درحال‌حاضر با توجه به اعلام برگزاری کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها و مدارس از سال تحصیلی جدید و اعلام این موضوع از سوی وزیر علوم که ممکن است به دلیل پاره‌ای از مشکلات مالی برخی کلاس‌ها غیرحضوری یا ترکیبی (مجازی-حضوری) شوند، این ÷رسش پیش می‌آید که آیا باز هم هماهنگی لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته‌های اینترنت رایگان به دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید شکل خواهد گرفت؟

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: اینترنت رایگان براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی گذشته به دانشجویان و دانش‌آموزان تعلق گرفت و بودجه این بسته‌های رایگان نیز در دوره‌های قبل پیش‌بینی شده بود.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی به نام اینترنت رایگان ندارد اگر هم بخواهیم اینترنت رایگان به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید بدهیم، باید پول آن را از بیت‌المال به اپراتور مربوطه پرداخت کنیم.

زارع‌پور اظهار کرد: اگر قرار باشد مجدداً هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش‌آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار دهیم، باید منابع و بودجه آن از قبل پیش بینی شده باشد که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

اینترنت رایگان مدارس در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد همیلتون

همیلتون با ارائه خدمات اینترنت خانگی رایگان به خانواده‌های کم‌درآمد، تبعیض‌های موجود برای مشارکت والدین در امور آموزشی فرزندان خود را از بین برد و راه را برای برگزاری کنفرانس‌های مجازی میان والدین و معلمان هموار کرد.

اینترنت رایگان اربعین در مسیر نجف تا کربلا

زارع‌پور درباره تمهیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) گفت: در فاصله بین نجف تا کربلا شبکه فیبر نوری راه‌اندازی می‌شود و در ایستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای اینترنت را به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: پروژه فیبر نوری نجف تا کربلا پروژه‌ای مشترک بین ایران و عراق است و امیدواریم تا پیش از اربعین به پایان برسد. آنتن‌دهی شبکه ارتباطات همراه در طول مسیرهای مورد تردد زائران و در نقاط مرزی با استفاده از تقویت‌کننده‌های سیار تقویت می‌شود. پیش‌بینی شده است در مرز پرتردد مهران نیز بالن سازمان فضایی مستقر شود و اینترنت رایگان سریعاً در اختیار مردم قرار گیرد. با این وجود همچنان توصیه می‌کنیم مردم از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند تا مجبور به پرداخت هزینه رومینگ نشوند.

کد خبر 598921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.