شهدای مدافع حرم درچه؛ شهر شاهد نمونه کشور

سحرگاه دیروز _دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ سردار ابوالفضل علیجانی اهل شهر درچه اصفهان در ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید تا تعداد شهدای مدافع حرم این شهر به پنج نفر برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی‌وچهارمین شهید مدافع حرم استان اصفهان، اهل شهر درچه، شهر شاهد نمونه کشور است، شهری که پیش از این نیز چهار شهید در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) تقدیم اسلام کرده بود.

سردار شهید ابوالفضل علیجانی از افسران دانشکده پیاده دانشگاه علوم‌وفنون حضرت امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در اصفهان و از مستشاران نظامی در سوریه بود که سحرگاه دیروز _دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در مأموریت مستشاری سوریه به شهادت رسید. در ادامه چهار شهید دیگر این شهر معرفی می‌شوند.

شهید سیدسجاد حسینی

نخستین شهید مدافع حرم درچه، شهید مدافع حرم سیدسجاد حسینی، فرزند یکی از جانبازان دفاع مقدس بود و در خانواده‌ای ایثارگر رشد کرد. او در ادامه زندگی با سعیده‌سادات حسینی فرزند شهید سیدباقر حسینی ازدواج کرد و همراهی و همسری این دو باعث شد خانواده‌ای دوستدار و مدافع اسلام ناب محمدی تشکیل شود، چنان‌که وقتی موسم دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) رسید، سیدسجاد درنگ نکرد و راهی شد. او نهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ به همراه دوستانش، در کمین داعشی‌ها گرفتار شد و سمت راست بدنش از سینه تا پهلو مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت تا به شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود، برسد. سیدسجاد سیزدهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ با استقبال پرشکوه مردم در گلزار شهدای محله دینان از شهر درچه اصفهان به خاک سپرده شد.

شهید سیدیحیی براتی

محرم سال ۱۳۹۴ درگیری سختی بین رزمندگان اسلام و نیروهای تکفیری وهابی در سوریه شکل گرفت. عملیاتی با هدف بازپس‌گیری مناطق اشغال شده اطراف حلب و ضربه به نیروهای تکفیری وهابی و همزمان با ایام محرم آغاز شد. مناطق جنوبی و شرقی حلب محل اصلی درگیری‌ها بود. در این عملیات نیروهای مقاومت شهدای زیادی را تقدیم اسلام کردند، در روز شانزدهم آذرماه، ۱۳ تن از نیروهای ایرانی که از شهرهای مختلف برای دفاع از حرم آل‌الله به سوریه رفته بودند، به شهادت رسیدند.

شهید سیدیحیی براتی یکی از این ۱۳ شهید است که به عنوان دومین شهید مدافع حرم شهر درچه از او یاد می‌شود.

شهید سیدیحیی براتی در سال ۱۳۴۹ در محله احمدآباد متولد شد، سال ۱۳۷۳ وارد سپاه پاسداران شد و تا سال‌ها در این نهاد انقلابی خدمت کرد.

وی در حوزه علمیه امام حسین (ع) درچه مشغول کسب علوم دینی بود که حضور در جبهه دفاع از حرم حضرت زینب (س) را به درس ترجیح داد و عازم سوریه و در آنجا فدای دفاع از راه امام حسین (ع) و حرم حضرت زینب (س) شد.

از شهید براتی دو فرزند به نام‌های سیدعلی و زهراسادات به یادگار مانده است.

شهید مهدی اسحاقیان

بیستم خردادماه، سالروز شهادت شهید مهدی اسحاقیان یکی دیگر از شهدای مدافع حرم درچه است. حوالی ساعت ۷:۴۵ روز پنجشنبه مصادف با سومین روز ماه مبارک رمضان، باز هم یکی دیگر از یاران امام زمان (عج) از لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان در دفاع از حرم عقیله‌بنی‌هاشم (س) به شهادت رسید.

مهدی اسحاقیان، سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به سوریه رفت و حدود ۲۰ روز بعد به شهادت رسید.

او دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهر درچه گذراند و در رشته ادبیات عرب در دانشگاه قم قبول شد و کارشناسی ارشد را در دانشگاه شهید چمران اهواز دنبال کرد که این مقطع را هم با رتبه ممتاز فارغ‌التحصیل شد. شهید اسحاقیان چون کارشناسی ارشد زبان عربی داشت، به عنوان مترجم و رزمنده در جبهه سوریه حاضر شده بود. فرماندهان از قابلیت‌های او در گشت و شناسایی در منطقه عملیاتی حلب استفاده می‌کردند.

شهید جواد محمدی

یکی دیگر از شهدای مدافع حرم درچه که عاشق شهادت و حضرت زینب (س) بود و در همین راه نیز به شهادت رسید، شهید جواد محمدی است.

او بیست‌ونهم مردادماه سال ۱۳۶۲ دیده به جهان گشود و پنجشنبه، یازدهم خردادماه ۱۳۹۶ به سوریه رفت. جواد محمدی شانزدهم خردادماه ۱۳۹۶ با اصابت گلوله به پا و پهلویش همزمان در استان حماه سوریه به فیض شهادت نائل آمد و پس از شهادتش، پیکر مطهرش به دست رزمندگان مدافع نیفتاد، تا این‌که بعد از گذشت ۲۵ روز چشم‌انتظاری به وطن بازگشت و پس از تشییع باشکوه در شهر درچه، در گلزار شهدای امامزاده حمیده و رشیده خاتون این شهر آرام گرفت.

کد خبر 598893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.