لباس کارمندان شهرداری والنسیا دوستدار محیط زیست می‌شود

شهرداری والنسیا لباس کارمندان شهرداری خود را مطابق با بعضی الزامات جدید تهیه خواهد کرد که مهم‌ترین آن‌ها، تولید لباس‌ها با استفاده از فرآیندهای تولید پایدار و دوستدار محیط زیست است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان مدیریت شهری والنسیا تصمیم گرفتند لباس‌های جدید فرم شهرداری را با بودجه بیش از یک‌چهارم میلیون یورو تولید کنند.

در مجموع، یونیفورم کار برای کارگران شاغل در حدود ۴۰ خدمات شهری از جمله پرسنل احکام، بازرسان، نگهبانان، رانندگان، تکنسین‌ها و کارکنان بخش بهداشت شهری عرضه خواهد شد. هدف شهرداری این است که نشان دهد برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی هر کاری را انجام می‌دهد حتی اگر اقدامات در سطح کلان نباشد.

در واقع، هدف مقامات والنسیا این است که نشان دهند پایداری راه‌حلی است که می‌تواند حتی بر جنبه‌های به ظاهر پیش‌پا افتاده زندگی، مانند لباس پوشیدن برای محل کار، تأثیر بگذارد.

شرکت‌ها باید از طریق برچسب‌هایی که تضمین می‌کنند لباس‌ها محصولات باکیفیت، عاری از مواد مضر و با فرآیندهای تولید سازگار با محیط زیست هستند، ثابت کنند که لباس‌ها از طریق فرآیند پایداری تولید شده‌اند؛ یعنی در تولید آن‌ها از مواد و یا روش‌های مضر برای طبیعت استفاده نشده است.

لباس‌ها باید الزامات راحتی را نیز رعایت کنند؛ تمام درزها، زیپ‌ها، آسترها و سایر اجزای لباس‌ها باید استاندارهای راحتی را برای افراد برآورده کند. علاوه بر این، پارچه‌ها باید از موادی تهیه شود که باعث بروز مشکلات سلامتی مانند آلرژی نشود.

لباس کارمندان شهرداری والنسیا دوستدار محیط زیست می‌شود

پارچه‌ها و منسوجات سازگار با محیط زیست طیف گسترده‌ای از الیاف طبیعی و بازیافتی را پوشش می‌دهند. گیاهانی که با آن‌ها منسوجات دوستدار محیط زیست تولید می‌شود در محیط‌های کنترل شده بدون آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها یا کودهای مصنوعی رشد می‌کنند. لباس‌های ساخته شده از مواد پایدار، با کیفیت است و به کاهش ردپای کربن کمک می‌کند. این نوع پارچه همچنین به کاهش ضایعات و حفظ سلامت آب و جنگل‌ها کمک می‌کند.

تولید سریع پوشاک از طرق مختلف بر محیط زیست تأثیر می‌گذارد. در نگاه اول، بیشتر لباس‌هایی که بدون توجه به محیط زیست تولید می‌شود به محل‌های دفن زباله ختم می‌شود. اما این تنها یک‌سوی ماجرا است؛ برای اینکه لباس‌ها تا حد امکان سریع و ارزان تولید شود، بهره‌برداری غیرمعقولی از منابع طبیعی مانند آب و گیاهان می‌شود و به این ترتیب گازهای گلخانه‌ای زیادی تولید می‌شود (تا ۱.۲ میلیارد تن در سال) و آبراه‌ها نیز با ورود مواد شیمیایی سمی آلوده می‌شود و به این ترتیب، روند تولید پوشاک بیشترین ضربه را بر محیط زیست به طور مستقیم و غیرمستقیم وارد می‌کند.

کد خبر 598832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.