واگذاری توسعه و حفظ فضای سبز شهر به سازمان سیمامنظر

شهردار خرم‌آباد گفت: براساس ضوابطی که اداره راه‌وشهرسازی مشخص کرده است، حدود هفت تا ۱۲ متر سرانه فضای سبز در کشور وجود دارد؛ در این راستا شهر خرم‌آباد باید نزدیک به ۳۴۰ هکتار فضای سبز اجتماعی (پارک و بوستان‌های منطقه‌ای) داشته باشد که با این حساب ۱۹۰ هکتار کم داریم.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چنان‌چه هر سال ۱۸ هکتار به فضای سبز شهری اضافه شود، سرانه فضای سبز ۰.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

وی افزود: سرانه فضای سبز شهر حدود ۵/۴ مترمربع است که با استاندارد کشوری فاصله دارد، اما به‌زودی و در صورت بهره‌برداری از پروژه‌های این حوزه شاهد رشد چشمگیر فضای سبز شهر خواهیم بود.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: وضعیتی که درحال‌حاضر در شهر مشاهده می‌شود، ماحصل مشکلات بنیادی در شهرداری است. اداره شهرداری به صورت سنتی است و در این دوره جدید شورا و مدیریت شهری برنامه‌ریزی شده که مدیریت سنتی به مدیریت علمی تغییر و به سمت الگوبرداری از شهرهای موفق و کلان‌شهرها حرکت کند.

فتوحی تصریح کرد: توسعه و نگهداری فضای سبز تاکنون با سازمان فضای سبز مناطق شهرداری بوده است که یک آسیب جدی برای شهرداری خرم‌آباد محسوب می‌شود، اما با توجه به کار کارشناسی انجام شده بیش از ۱۴ روز است که تمام اقدامات فضای سبز شهر به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری واگذار شده است.

وی گفت: از پیمانکاران فضای سبز رضایت ندارم، اما پیمانکاران با توجه به خاطره بدی که از پرداختی شهرداری در سنوات گذشته دارند، از طرح‌های این حوزه استقبال نمی‌کنند.

شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: با برنامه‌هایی که داریم سال آینده پیمانکاران قوی‌تری را برای اجرای طرح‌های شهری انتخاب می‌کنیم، هرچند مشکل اساسی بازه زمانی اجرای مناقصه است.

فتوحی گفت: براساس ضوابطی که اداره راه و شهرسازی مشخص کرده است، حدود هفت تا ۱۲ متر سرانه فضای سبز در کشور وجود دارد، در این راستا شهر خرم‌آباد باید نزدیک به ۳۴۰ هکتار فضای سبز اجتماعی (پارک و بوستان‌های منطقه‌ای) داشته باشد که با این حساب ۱۹۰ هکتار کم داریم.

کد خبر 598783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.