زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا انتقال‌پذیرتر است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بارها هشدار داده است که زیرسویه‌های آینده ویروس کرونا انتقال‌پذیرتر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از ابتدای سال میلادی امیکرون به عنوان سویه غالب ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است سپس به زیرسویه‌های مختلف مانند BA.1، BA.2، BA.3، BA.4 و BA.5 جهش پیدا کرد. انواع زیرسویه‌های امیکرون آنتی‌بادی ناشی از دریافت واکسن کرونا یا عفونت قبلی را خنثی می‌کند. آمار ارائه شده حاکی از این است که BA.4 و BA.5 اصلی‌ترین زیرشاخه سویه امیکرون هستند.

زیرسویه‌های آینده ویروس کرونا انتقال‌پذیرتر هستند

در حال حاضر، امیکرون قابل‌انتقال‌ترین نوع ویروس کرونا است؛ این سویه در دسامبر ۲۰۲۱ شناسایی شد و از آن زمان تاکنون به عنوان سویه غالب باقی مانده است. با وجود اینکه به نظر می‌رسد امیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود قدرت انتقال‌پذیری آن بالا است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) بارها هشدار داده است که زیرسویه‌های آینده ویروس کرونا انتقال‌پذیرتر هستند.

انجام به موقع تست کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که انجام دادن به موقع تست کرونا مانع انتقال بیماری کووید -۱۹ به دیگران می‌شود. زمانی که فرد مبتلا زودتر متوجه بیماری خود شود به موقع خود را قرنطینه می‌کند و ویروس را به دیگران انتقال نمی‌دهد.

اقدامات پیشگیرانه

با وجود اینکه نمی‌توان خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به صفر رساند، اما می‌توان با انجام دادن اقدامات ساده خطر ابتلاء به آن را کاهش داد. توصیه شده است که واکسن کرونا را به موقع دریافت کنید، از ماسک استفاده کنید، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنید و دست‌ها خود را به صورت مرتب بشویید و ضدعفونی کنید.

ضرورت دریافت واکسن کرونا

به گفته متخصصان، واکسن‌های کووید -۱۹ در پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری بسیار خوب عمل می‌کند. بنابراین لازم است افراد دوزهای توصیه شده واکسن کرونا را در زمان تعیین شده دریافت کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که در برخی موارد، دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به کووید طولانی مدت را نیز کاهش می‌دهد.

کد خبر 598777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.