نشت سوزنی خط لوله مازوت در سه راه درچه/بازسازی درحال انجام است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشت سوزنی یک خط لوله مازوت در سه راه درچه خبر داد و گفت: مقرر شد محدودیت ترافیکی در منطقه ایجاد شود تا حدود هشت متر از این خط لوله تعمیر و بازسازی شود که این عملیات درحال انجام است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نشست خط انتقال مازوت سراسری در اصفهان، اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نشت خط لوله ۱۲ اینچ سه راه درچه گزارش و درپی آن، شرکت خطوط لوله نفت اصفهان به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خط انتقال مازوت پالایشگاه به پایانه ریلی در آبنیل نجف‌آباد که به صورت روزانه فرآورده‌های مازوت را منتقل می‌کند تا با قطار به مناطق مربوطه ارسال شود، دچار نشت سوزنی شده که این حادثه موجب بهم‌ریختگی خاک منطقه شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بلافاصله شرکت خطوط لوله نفت مأمور شد تا نشتی موجود را برطرف کند و پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری، فرمانداری و مدیریت بحران خمینی‌شهر به منظور نظارت در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه مقرر شد سازمان محیط‌زیست نسبت به بازرسی خاک‌های آلوده اقدام کند، تصریح کرد: درپی مأموریت شرکت خطوط لوله نفت مبنی بر برطرف کردن نشتی، در ابتدا اعمال محدودیت ترافیکی توسط پلیس انجام، حفاری آغاز و نشتی سوزنی برطرف شد.

شیشه‌فروش اضافه کرد: به این علت که قسمتی از خط لوله مذکور نیازمند تعمیر بود تا از رخداد مجدد این اتفاق جلوگیری شود، مقرر شد محدودیت ترافیکی ایجاد شود تا هشت متر از این خط لوله تعمیر و بازسازی شود که این عملیات درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد شرکت خطوط لوله نفت، خاک‌های آلوده را از جایی که محیط‌زیست اعلام کرده منتقل کند که مدیریت این مأموریت برعهده محیط‌زیست است، به سازمان‌های مرتبط اعلام شده است که خط لوله مذکور طی دو تا سه روز آینده قبل از آغاز بارندگی، آماده باشد؛ چرا که در صورت بارندگی خاک‌های منطقه مستعد آلودگی است.

کد خبر 598726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.