تضمین، شرط اساسی توافق هسته‌ای

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی ارائه تضمین را شرط اساسی برای توافق هسته‌ای دانست و گفت: در صورتی که هرگونه تغییری در اجرای توافق ایجاد شود، نگرانی سرمایه‌گذاران خارجی از لغو دوباره توافق مانع از آن می‌شود که ملت ایران از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای برخوردار شوند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص توافق احتمالی در مذاکرات بین‌المللی اظهار کرد: بر اساس گزارشی که اعضای تیم مذاکره کننده و دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه ارائه کردند، روند مذاکرات و پیشرفت آنها مثبت قلمداد می‌شود. اینکه طرف مقابل بعضی از شرایط مهم برای کشور ما را پذیرفته است در توافقاتی که در آینده صورت خواهد گرفت، می‌تواند مؤثر باشد.

وی با اشاره به ارائه متن پیشنهادی ایران به هماهنگ‌کننده مذاکرات افزود: در این مرحله قرار است پاسخ طرف مقابل نسبت به ادامه مذاکرات و توافق احتمالی اعلام شود. ارائه متن توافقات و مذاکرات به مجلس برای تصویب به این موضوع بستگی دارد که اگر همان متن برجام احیا شود، نیازی به تصویب متن نهایی در مجلس نیست، زیرا قبلاً تصویب شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که متن نهایی دربرگیرنده توافق‌های جدیدی باشد، لازم است که در مجلس مطرح و تصویب شود.

وی درباره اهمیت تضمین برای جلوگیری از خروج آمریکا از برجام گفت: تضمین شرط اساسی برای توافقات است، در صورتی که هرگونه تغییری در اجرای توافق ایجاد شود، نگرانی سرمایه‌گذاران خارجی از لغو دوباره توافق، مانع از آن می‌شود که ملت ما از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای برخوردار شود.

کد خبر 598693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.