لزوم افزایش فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی با آغاز سال تحصیلی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کاهش ترافیک شهری، گفت: سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید تمام توانشان را برای حضور حداکثری ناوگان عمومی جهت ارائه خدمات به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا عادل شیشه‌گری امروز _دوشنبه سی و یکم مردادماه_ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان عمران، اظهار کرد: تعریض مسیر ساحلی در مدت زمان کوتاه به اتمام رسید که رضایت بسیاری از شهروندان را در پی داشت، اگر چه هنوز نواقصی دارد، اما به زودی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: با توجه اینکه پروژه‌های زیادی در سطح شهر از سوی شهرداری سبب ایجاد ترافیک شده است، با این حال با همراهی پلیس راهور ساماندهی ترافیک در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه باید از ابتدای مهرماه ظرفیت ترافیکی شهر افزایش یابد، گفت: در این خصوص نامه‌ای به صورت مکتوب برای شهردار ارسال کرده‌ایم تا موارد ترافیکی به سازمان‌ها و مناطق ابلاغ شود، چرا که بازگشایی مدارس شاهد ترافیک بیشتری در سطح شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: در نامه مکتوب به شهرداری خواستار شدیم که مسائل مرتبط با ایمنی دانش‌آموزان را مدیران مناطق و سازمان‌ها با دقت نظر پیش ببرند. همچنین ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده، خطوط عرضی تردد عابر پیاده و علائم راهنمایی در این نامه مطرح شد.

شیشه‌گر اضافه کرد: خواهان آن شدیم تا لکه‌گیری معابر سطح شهر را با دقت پیش برده و اکیپ‌های لکه‌گیری به ویژه معابر اصلی که تردد بیشتری در آنها برقرار است، باید با دقت ویژه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه تعمیر پل ششم و پروژه تقاطع دانشگاه شهید چمران در حال انجام است، تاکید کرد: خواهان آن هستیم تا در روند اجرای این طرح‌ها سرعت بیشتری ایجاد شود و امیدواریم با ابتدای سال تحصیلی حداقل تنش‌های ترافیکی را شاهد باشیم. در شهریور ماه یکی از خطوط تقاطع دانشگاه شهید چمران به بهره‌برداری می‌رسد و شرایط بهتری ایجاد می‌شود و از حجم سنگین ترافیک تا حدودی جلوگیری خواهد شد، علاوه‌بر آن عملیات تعمیرات پل نیز تسریع می‌شود و تأثیر بسیاری در ترددها خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: از شرکت آبفا می‌خواهیم ترمیم نوارهای حفاری را با جدیت بیشتری پیش ببرد، اگر چه وظیفه اصلی این سازمان توسعه شبکه آب و فاضلاب است، اما وظیفه فرعی هم بر عهده دارد که بعد از لوله‌گذاری ترمیم‌ها را سریع انجام دهد.

وی ادامه داد: اکنون معابر زیادی در سطح مناطق مختلف اهواز به دلیل ترمیم نکردن پس از لوله‌گذاری بسته شده‌اند که با باز شدن مدارس مشکلات بیشتر خواهد شد و از آبفا می‌خواهیم تا معابر نیز تا قبل از آغاز سال تحصیلی باز شود.

شیشه‌گر با اشاره بر لزوم افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی با آغاز سال تحصیلی، تاکید کرد: در نامه مکتوب به شهردار خواهان شدیم که سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی تمام توانشان را برای حضور حداکثری ناوگان عمومی برای ارائه خدمات به کار بگیرند و پای کار باشند.

کد خبر 598690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.