پرداخت نشدن بدهی ۲۰ سازمان به شهرداری اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به دستگاه‌هایی که مطالبات شهرداری اهواز را پرداخت نکرده‌اند، گفت: با ابطال رای معافیت برخی شرکت‌های آلاینده منبع درآمد خوبی برای شهرداری ایجاد شده و با توجه به تصویب قانون درآمدهای پایدار باید نسبت به وصول مطالبات تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌مدد هاشم‌پور امروز _ دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: شهرداری اهواز برای خرید ۶۵ دستگاه اتوبوس با پرداخت سهم خود پیگیری لازم را کرده است، این اتوبوس‌ها سفارش داده شده و هنوز به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشده است، علاوه‌بر آن جذب ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس برای اولین بار در شهرداری اهواز انجام شد که کار ارزشمندی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی است و باید برای خرید ماشین‌آلات عمرانی اقدام کند.

وی افزود: تعیین تکلیف بدهی به بانک ملت از جمله دیگر اقدامات ارزشمندی است که شهرداری اهواز انجام داده است، بدین صورت که با پیگیری‌های شهردار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از جرایم وام هشت میلیون دلاری که پیش‌دریافت شده بود، بخشوده شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره در اولویت قرار گرفتن پرداخت حقوق کارگران در شهرداری، ادامه داد: پیگیری دریافت رأی دیوان عدالت در خصوص ابطال مصوبه شورای عالی مالیاتی کشور مبنی بر معافیت شرکت‌های آلاینده نفتی کارون، مارون، نفت و گاز مسجدسلیمان و آقاجری است که با ابطال این رأی منبع درآمد خوبی برای شهرداری‌های استان ایجاد شده است، علاوه‌بر آن پیگیری بخشودگی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جرایم مالیاتی سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز مد نظر است.

وی تدر خصوص افتتاح بیش از ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در چهار ماه گذشته، تاکید کرد: این افتتاحیه‌ها سبب تحرک میان سازمانی و حضور مدیریت شهری در جمع شهروندان و تزریق روحیه امید شده است، هرچند کاستی‌ها و عقب‌افتادگی‌های شهر اهواز زیاد است، اما شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز با حفظ اتحاد خود برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

هاشم‌پور با اشاره به اجرای پروژه‌های هوشمندسازی و ایجاد سامانه‌های جدید، اضافه کرد: ثبت مطالبات شهرداری در سامانه سماد یک اقدام خوب بود، چرا که یکی از مشکلات این بود که اطلاع دقیقی از مطالبات شهرداری نداشتیم. در حال حاضر چندین دستگاه مانند نفت و گاز کارون، شرکت خطوط مخابرات، شرکت ملی نفت ایران، بانک‌های ملی، کشاورزی، سپه و مسکن، شرکت ملی حفاری، فرودگاه بین‌المللی اهواز، دانشگاه شهید چمران اهواز، اداره کل گمرک خوزستان، شرکت ملی گاز ایران، اداره پست، مسکن و شهرسازی، گروه ملی، اداره کل راه آهن جنوب، صدا و سیما، اداره کل زندان‌های استان، سازمان بهزیستی خوزستان، جمعیت هلال احمر، نیروهای مسلح، اداره کل دادگستری، اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه پزشکی و بیمارستان‌ها دستگاه‌هایی هستند که بدهی شهرداری اهواز را پرداخت نکرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلاتی که شهرداری اهواز باید پیگیری کند، گفت: ممیزی املاک تجاری، سازمانی، دستگاه‌ها و املاک مسئولان، یک تکلیف قانونی است و با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر اهواز مصوب کرده است، ممیزی املاک طی شش ماه و املاک مسئولان طی یک سال باید توسط شهرداری اهواز انجام شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به پیگیری برای وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها و تصویب قانون درآمدهای پایدار، تاکید کرد: بودجه سال جاری سازمان‌ها و مناطق شهرداری اهواز محقق نشده است و برای محقق شدن بودجه نیازمند پیگیری بسیاری است، با توجه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری کم نظیر شهر اهواز تاکنون سرمایه‌گذاری جذب نشده است، شهرداری اهواز باید بسته‌های تشویقی خود را در این زمینه به شورای اسلامی شهر گزارش دهد و علاوه‌بر آن باید مناقصات در زمان مقرر برگزار شود.

وی با اشاره به تشکیل نشدن جلسات مجامع سازمان‌ها و ارسال نکردن گزارش حساب‌رسی و تفریغ بودجه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، تصریح کرد: گزارش عملکرد مالی شش ماه و یک ساله شهرداری باید به موقع ارسال شود و همچنین ترمیم نوارهای حفاری و لکه‌گیری آسفالت باید در اولویت قرار گیرد، چرا که باعث ایجاد نارضایتی و خسارت به شهروندان شده است.

هاشم‌پور با اشاره به اهمیت سازماندهی نیروی انسانی، ادامه داد: سازماندهی نیروی انسانی و تأخیر در صدور حکم کارکنان ایثارگر، برگزاری آزمون، بر خورد با افراد کم کار و افرادی که در محل کار حضور ندارند، از جمله مواردی هستند که شهرداری اهواز باید به آن توجه داشته باشد و یک سیستم تشویق و تنبیه برای کارکنان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: لازم است بر عملکرد پیمانکاران به ویژه در حوزه اجراییات، حمل پسماند، فضای سبز، و نظافت شهری نظارت دقیق انجام و تناسبی بین پرداختی و خدماتی که ارائه می‌دهد ایجاد شود، به طور مثال شهرداری برای نگهداشت فضای سبز در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، اما در این حوزه ضعف‌های جدی دارد که باید رفع شود.

کد خبر 598657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.