۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ایمن‌سازی ۱۶۰ آب‌نمای شهر قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ایمن‌سازی ۱۶۰ آب‌نمای این کلان‌شهر خبر داد و گفت: عملیات عمرانی احداث آب‌نمای خشک موزیکال در بوستان هاشمی تا فصل پاییز به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به احداث آب‌نمای خشک موزیکال در بوستان هاشمی، اظهار کرد: از سال‌های گذشته تعدادی آب‌نما در سطح شهر و بوستان‌ها و میادین وجود داشت که اکثر آن‌ها به دلیل نگهداری نامطلوب و استفاده از پمپ‌های شناور و کف‌کش‌های ناایمن از سرویس خارج شده بود.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا تصمیم مدیریت شهری بر این بود که آب‌نماهای موجود شهر بررسی و تا حد امکان بهسازی و راه‌اندازی انجام شود، تصریح کرد: طی شش سال گذشته بیش از ۱۶۰ آب‌نمای شهر ایمن‌سازی و فعال‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این مدت تمام آب‌نماها از حالت پمپ‌های شناور تبدیل به آب‌نماهای دارای موتورخانه شدند، افزود: در تمام آب‌نماها مباحث ایمنی و محافظ جان رعایت شده است و در حال حاضر هیچ آب‌نمای ناایمنی در شهر قم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پس از این مرحله تصمیم بر این شد که اقدامات در خصوص احداث آب‌نماهای جدید آغاز شود گفت: سال گذشته مباحث طراحی و مقدماتی احداث یک آب‌نمای خشک موزیکال به صورت پایلوت با مساحت حدود ۱۰۰ مترمربع انجام شد که این آب‌نماها به برای استفاده کودکان و نوجوانان در فصل تابستان جذابیت‌های خاص خود را دارد و با تکنیک‌های جدید و مباحث روز احداث خواهد شد. همچنین نورپردازی و حرکت آب به همراه نور و صوت و هماهنگی صوت و نور و آب در این پروژه دیده شده است که به‌زودی در بوستان هاشمی در منطقه یک اجرا خواهد شد.

جوادیان خاطرنشان کرد: حفاری‌های آب‌نمای خشک موزیکال آغاز شده است و تا فصل پاییز راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 598656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.