شهر ترمیمی، الگویی موفق در زمینه کاهش تخلفات شهری

مدیرکل بازرسی شهرداری مشهد گفت: رویکردها و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه شهر ترمیمی الگویی موفق در راستای کاهش تخلفات شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحمید موسوی در بازدید از دبیرخانه شهر ترمیمی مشهد و بررسی فعالیت‌های صورت گرفته در این دبیرخانه، اظهار کرد: اداره کل بازرسی از رویکردها و فعالیت‌های پروژه شهر ترمیمی به صورت کامل حمایت می‌کند؛ چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از روش‌های ترمیمی نقش مؤثری در کاهش تخلفات شهری داشته است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در دبیرخانه شهر ترمیمی، افزود: اصلاح ضوابط و مقررات شهرداری در جهت تسهیل امور شهروندان و کاهش زمینه‌های تخلفات و جرایم شهری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش تعارضات میان شهروندان و شهرداری با همکاری دبیرخانه پروژه شهر ترمیمی، فعالیتی است که باید بیش از پیش در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، مشهد به عنوان اولین شهر ترمیمی ایران شناخته می‌شود و همواره تلاش شده است تا با استفاده از روش‌های نوین و پایلوت، طرح‌های مختلفی در راستای توسعه عدالت ترمیمی پیاده‌سازی شود که استفاده از ظرفیت‌های دفاتر تسهیلگری محله‌های حاشیه شهر در زمینه حل بسیاری از اختلاف‌ها و منازعات محلی بخشی از این اقدامات است؛ رفع بسیاری از مشکلات شهری با استفاده از مشارکت مردم رمز موفقیت و اجرای عدالت ترمیمی در جامعه است.

کد خبر 598641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.