سازمان رفاه و خدمات اجتماعی مسئول اسکان همراهان بیماران است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولیت اسکان همراهان بیماران با سازمان رفاه و خدمات اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _ دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در برنامه برخط رادیویی در خصوص اسکان همراهان بیماران در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: مسئولیت اسکان همراهان بیماران به عهده سازمان رفاه و خدمات اجتماعی است که زیرمجموعه معاونت خدمات شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای در خصوص اسکان همراهان بیماران بیمارستان توسط این سازمان وجود دارد و ملزم به اجرای آن هستند، ادامه داد: همراهان بیماران با مراجعه به مددکاری مرکز درمانی می‌توانند مجوز سه روز با تمدید سه دوره در همراه‌سرای بیمارستان‌ها را دریافت کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: اجرای اسکان همراهان بیماران در همراه‌سراها و ارائه خدمات به آنها اهمیت دارد و مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: نزدیک‌ترین همراه‌سرا به مراکز درمانی به همراهان بیماران معرفی می‌شود، اما همراهان بیماران به دلیل وابستگی عاطفی تمایل دارند در نزدیک‌ترین موقعیت مکانی به بیمار خود قرار گیرند تا احساس آرامش داشته باشند، از این رو در حیاط بیمارستان‌ها و یا پیاده‌روهای نزدیک مراکز درمانی اسکان می‌کنند.

نجفی با بیان اینکه حفظ زیبایی بصری شهر از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: باید از تجمع و اسکان همراهان بیماران در معابر اطراف بیمارستان جلوگیری کرد.

وی گفت: برخی همراه‌سراها از مراکز درمانی دور هستند و در بازدیدهای میدانی که از بیمارستان‌ها داشتم از شهرداران مناطق در خواست کردم، نزدیک‌ترین اماکن به بیمارستان‌ها به ویژه مراکز درمانی بزرگ به همراه‌سراها اختصاص داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امکان اینکه نزدیک‌ترین ساختمان‌ها به مراکز درمانی جهت اسکان همراهان بیماران اختصاص داده شود، وجود ندارد.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است و سیاست‌گذاری‌هایی در این خصوص انجام شده این موضوع است که پیگیری‌های لازم از سوی شورای اسلامی شهر تا محقق شدن این امر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 598629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.