افزایش ایمنی بافت تاریخی اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه ۲۷ آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه شماره ۲۷ آتش‌نشانی علاوه بر اینکه می‌تواند بافت تاریخ اصفهان را پوشش ایمنی دهد، خیابان‌های عبدالرزاق، چهارباغ و اطراف آن را نیز پوشش می‌دهد.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری اصفهان، تأمین ایمنی محدوده میدان امام (ره) و بازار بزرگ اصفهان بوده است که این مسئله، راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی در آن منطقه را به یک ضرورت تبدیل کرده بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال خودروی آتش‌نشانی در پیک ترافیک، در نزدیکی بازار بزرگ اصفهان و میدان امام (ره) مستقر بوده و در صورت وقوع حادثه، به محل اعزام می‌شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه شماره ۲۷ آتش‌نشانی با نام» «چهارباغ» (حدفاصل چهارراه تختی و میدان امام حسین (ع)) آماده افتتاح است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایستگاه شماره ۲۷ این سازمان علاوه بر اینکه می‌تواند بافت تاریخ اصفهان را پوشش ایمنی دهد، خیابان‌های عبدالرزاق، چهارباغ و اطراف آن را نیز پوشش می‌دهد که تمام تجهیزات لازم برای این ایستگاه از قبل طبق پیش‌بینی‌ها خریداری شده بود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود مراکز تجاری و اداری در محدوده ایستگاه چهارباغ همچون ارگ جهان‌نما و ادارات و تردد زیاد شهروندان در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی، این ایستگاه می‌تواند پوشش مناسبی از نظر ایمنی برای این محدوده ایجاد کند.

مطلبی اضافه کرد: با توجه به وجود زمان طلایی در زمان وقوع حادثه، در تلاش هستیم که تا حد امکان این زمان را کاهش دهیم که در این راستا احداث ایستگاه شماره ۲۷ آتش‌نشانی می‌تواند کمک شایانی در این زمینه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان داشته باشد.

کد خبر 598606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.