تصویب لایحه کمک مالی بیش از ۳.۵ میلیارد تومانی مدیریت شهری کرج به ستاد اربعین

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج از تصویب لایحه دوفوریتی کمک مالی سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی شورای ششم شهر جهت برپایی ستاد اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عمار ایزدیار امروز _دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به شصت‌وهشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، اظهار کرد: در این جلسه لایحه شهرداری با موضوع خدمات‌رسانی در مراسم اربعین امام حسین (ع) مطرح شد.

وی ادامه داد: شهرداری کرج مانند سال‌های گذشته و به‌منظور کمک به برگزاری هرچه با شکوه‌تر اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع) نسبت به اعزام نیروی خدماتی، لجستیکی و تجهیزات به کشور عراق (شهر نجف و کربلا) و برپایی مقر خدمات شهری در مرز مهران، ارائه خدمات حمل‌ونقل زائران از مهران اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به دستور استاندار در راستای تأمین نیازهای استان ایلام به منظور تسهیل در امور و انتقال زائران، لایحه دو فوریتی شهرداری کرج به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل ردیف بودجه "اجرای برنامه آموزشی، مذهبی، فرهنگی و هنری" به اتفاق آرای اعضای شورای اسلامی شهر تصویب شد.

وی با اشاره به لایحه شهرداری با موضوع تخصیص بودجه جهت عقد اجاره و تجهیز محل کمپ لایحه ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، افزود: برابر مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تشکیل جلسه در استانداری و با استناد به بند ۳ ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه و آئین‌نامه اجرایی دول شهرداری مکلف شد در راستای درمان، کاهش آسیب معتادان متجاهر و بی خانمان نسبت به راه‌اندازی مراکز جامع توانمندسازی و صیانت از آسیب‌های اجتماعی اقدام کند و بر اساس لایحه ماده ۱۶ قانون اصلاحی مبارزه با مواد مخدر به حفظ و نگهداری معتادان متجاهر در مراکز دولتی جهت کاهش درمان و کاهش آسیب تصریح شده است.

ایزدیار اضافه کرد: به همین منظور استاندار و فرماندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان در راستای اعمال و اجرای قوانین مطرح شده، محلی انتخاب شد که مبلغ ریالی ودیعه جهت عقد اجاره به مدت یک سال بدون اجاره جهت تجهیز محل انتخابی در نظر گرفته شده است، البته شهرداری‌های اقماری استان با هدف حفظ و نگهداری، بازپروری و جمع‌آوری این بیماران از سطح شهر با همکاری اداره کل بهزیستی و نیروی انتظامی نیز مابقی اجاره را پرداخت خواهند کرد. دو فوریت این لایحه با اکثریت آرا به تصویب نرسید، لذا برای بررسی بیشتر به کمیسیون خدمات شهری ارجاع شد.

کد خبر 598564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.