بازدید راهنمایان گردشگری از جاذبه‌های استان گیلان

مدیر فرهنگی، گردشگری و ورزشی شهرداری نوش‌آباد از بازدید راهنمایان گردشگری از جاذبه‌های استان گیلان خبر داد و گفت: راهنمایان گردشگری می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای حفظ زیست بوم داشته باشند.

روح الله سالکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: راهنمایان گردشگری شهر تاریخی نوش‌آباد از جاذبه‌های طبیعی شهرهای تالش و ماسال بازدید کردند. در این تور که با همکاری شهرداری نوش‌آباد به مدت دو روز برگزار شد.

وی افزود: راهنمایان با هدف آشنایی با مفاهیم اکوتوریست از جاذبه‌های طبیعی همچون آبشار ویسادار، ییلاقات اولسبلنگاه و جنگل سیاه‌داران و ساحل گیسوم بازدید کردند.

مدیر فرهنگی، گردشگری و ورزشی شهرداری نوش‌آباد آشنایی با تفاوت اکوتوریسم و طبیعت‌گردی را یکی از اهداف برگزاری این تور عنوان و خاطرنشان کرد: سفر به مناطق محلی و اقامت در اقامتگاه‌های روستایی بازدید از طبیعت زنده است و نام اکوتوریست یا بوم گردی به آن داده می‌شود.

سالکیان تصریح کرد: این تور دو روزه که با پشتیبانی راهنمایان استان گیلان برگزار شد، گنجاندن مبحث آموزش را با خود داشت، با این هدف که راهنما تا حد یک فرد مسئول در قبال حفاظت از طبیعت ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: یک اکوتوریست خود را نسبت به مراقبت از طبیعت و احترام به فرهنگ بومی مسئول می‌داند و به این مسئولیت پای‌بند است؛ بنابراین هر کس که به هر طریقی به طبیعت سفر کند، الزاماً یک اکوتوریست به حساب نمی‌آید.

مدیر فرهنگی، گردشگری و ورزشی شهرداری نوش‌آباد گفت: راهنمایان گردشگری می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی برای حفظ زیست بوم داشته باشند.

سالکیان گفت: اکوتوریست‌ها افرادی هستند که از مرحله علاقه ساده به طبیعت فراتر می‌روند و پا در عرصه شناخت رازها و زیبایی‌های عمیق‌تر آن می‌گذارند.

وی تاکید کرد: طبیعت گردی هر نوع گردشگری در طبیعت است ولی لزوماً اکوتوریسم نیست، در طبیعت‌گردی طبیعت برای استفاده انسان آماده و تجهیز می‌شود، اما در اکوتوریسم انسان خود را برای حضور صحیح و خردمندانه در طبیعت آماده می‌کند.

به گزارش ایمنا، اردوی سالیانه راهنمایان جهت ارتقای دانش و تجربه آنان هر سال به یکی از استان‌های ایران اختصاص می‌یابد تا از جاذبه‌های میراثی و تاریخی و طبیعی بازدید کنند.

کد خبر 598528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.