۵۰ درصد مبتلایان به امیکرون از بیماری خود اطلاع ندارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۵۰ درصد مبتلایان به امیکرون از بیماری خود اطلاع ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌تازگی مطالعه جدیدی انجام دادند و نمونه خون تقریباً ۲۵۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی و بیماران قبل یا بعد از شروع موج امیکرون را مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها ۲۱۰ نفر را که به سویه امیکرون آلوده شده بودند، شناسایی کردند که تنها ۴۴ درصد آن‌ها از ابتلای خود آگاه بودند.

از بین افرادی که نسبت به بیماری خود اطلاع نداشتند تنها ۱۰ درصد اعلام کردند علائمی دارند که آن را به سرماخوردگی یا دیگر عفونت‌ها نسبت می‌دهند. بیش از نیمی از افرادی که عفونت امیکرون مبتلا شده‌اند از عفونت خود بی‌اطلاع بودند. در بیشتر موارد، علائم خفیف یا بدون علامت بوده‌اند. در موارد معدودی که علائم خفیف وجود دارد، این علائم به علت دیگری مانند سرماخوردگی نسبت داده می‌شود.

به گفته محققان ۵۶ درصد مبتلایان از ابتلاء به کووید -۱۹ آگاه نبودند، مطالعات پیشین نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از مبتلایان هرگز علائمی را تجربه نکرده بودند. به منظور تلاش برای غلبه بر پاندمی، لازم است مردم آگاه باشند که ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشند و علائمی نداشته باشند، اما همچنان عفونت را به دیگران منتقل کنند.

براساس این مطالعه، کووید -۱۹ بسیار بیشتر از آنچه گزارش شده، افراد را مبتلا کرده است. محققان معتقدند ترکیبی از مصونیت ناشی از خود ویروس و مصونیت حاصل از واکسیناسیون ممکن است به کند کردن روند پاندمی کمک کند.

کد خبر 598502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.