لزوم پیگیری سوءقصد به رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری کرج

لزوم پیگیری سو قصد به رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج در شصت و هشتمی جلسه علنی شورای این شهر مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد چپردار در نطق پیش از دستور شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ برگزار شد، اظهار کرد: دهه اول محرم، میزان و نحوه تبلیغ شعائر عاشورایی، برگزاری مراسم، مساعدت به هیئت‌های مذهبی در قالب ترویج فرهنگ عاشورای حسینی و شهیدان کربلا به اهتمام سرپرست شهرداری در معیت معاونان، مدیران سازمان‌ها، مناطق، روابط عمومی‌ها و مؤثر تر از همه این موارد تلاش همکاران عزیز پاکبان، سبزبان و کارگران شرکتی در برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم تاسوعا و عاشورای امسال قابل تقدیر و ستایش است.

وی با بیان اینکه امسال رنگ و بوی تبلیغات و مراسم محرم در کلان‌شهر کرج بیش از سال‌های قبل به منظر و مشام مردم شهرمان رسید، افزود: در دوره ششم شورای شهر در ردیف‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سعی شد تا منابع قانونی برای امور فرهنگی دیده شود تا نیاز به طرح لوایح متعدد، پرداخت‌های غیر قانونی یا موازی نباشد، ضمن آنکه با تصویب کمیسیون فرهنگی کمیته‌ای شامل مدیران کل مربوطه در استان، ریاست امور مساجد، مدیران شهرداری و نمایندگانی از شورا برای اتخاذ تصمیمات یا میزان پرداخت‌های مالی تشکیل شد که مصوبات آن به انضمام گزارش هزینه‌های مصروف اعم از مالی، اعتباری یا اقلام اهدایی به هیئت‌ها از سوی سازمان فرهنگی تنظیم و در اختیار اعضا قرار گرفته است.

عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: در این راستا رویه قانونی و شفافیت اقدامات جدید، جاری و مستمر قابل تقدیر است، لذا از مجموعه مدیریت شهری قدردانی می‌کنم.

چپردار ادامه داد: باید دقت کرد تا عملکرد ارزشمند شفافیت در گزارش، رضایت عمومی و تلاش عموم همکاران تحت تأثیر برخی از اخبار، انتقادات، ایرادات یا حتی تخلفات محتمل قرار نگیرد و انگیزه‌های خدمت، تلاش‌های پاک و اقدامات ارزشمند صادقانه و خاضعانه زیر سوال نرود.

قیمت اقلام خریداری شده لوازم تبلیغاتی محرم با ارقام واقعی تفاوت فاحشی دارد

وی تاکید کرد: دقت و نظارت در امور محوله، بررسی اقدامات، احصای تخلفات محتمل، توجه به نظرات یا حتی انتقادات از سوی افکار عمومی، برطرف کردن ابهامات، پاسخ به سوالات و همراهی با اصحاب صادق خبر و رسانه را جزو تکالیف خود می‌دانیم.

چپردار اضافه کرد: به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورا و ناظر سازمان‌های فرهنگی و سیما منظر تذکر و سوالاتی از سرپرست شهرداری، رؤسای سازمان فرهنگی و سازمان سیما منظر در این باره دارم که جهت بررسی، پاسخ و تنویر افکار عمومی به آن می‌پردازم و گزارش نهایی آن را از سوی سرپرست شهرداری به شورای اسلامی شهر برابر مقررات درخواست می‌کنم.

عضو شورای شهر کرج یادآور شد: طبق مصوبه کمیسیون فرهنگی مقرر بود تا جلسات کمیته با حضور اعضای مصوب شامل مدیران کل تبلیغات اسلامی و اوقاف، رئیس امور مساجد، مدیرکل فرهنگی استانداری، دبیر هیئت رزمندگان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، نماینده تئاتر و هنر از سوی شورا و به دبیری ریاست سازمان فرهنگی شهرداری باشد که در صورتجلسه ارسالی و امضای ذیل آن این مصوبه رعایت نشده و محل ایراد است.

وی تصریح کرد: طبق این صورتجلسه و رقم مصوب مقرر شد منابع اعزام مبلغ جهت سخنرانی در هیئت‌ها، مساجد و تکایا با محوریت حوزه علمیه و اعزام مبلغین باشد اما از آنجا که این رویه مرسوم نیست، باید بدانیم به چه روشی امکان‌پذیر است.

چپردار گفت: طبق بند شش مقرر شد انتخاب هیئت‌های شاخص، محور و معیار به عهده سازمان تبلیغات اسلامی استان و معرفی سازمان فرهنگی شهرداری باشد، نحوه انتخاب ۹ هیئت شاخص، ۹۸ هیئت محور و ۱۷۰ هیئت معیار بر کدام مبنا یا مؤلفه بوده است؟ ضمن آنکه برخی اسامی و هیئت‌ها در برخورداری از مساعدت تکرار شده است.

وی افزود: در مصوبات کمیسیون فرهنگی مقرر بود امور مربوط به هیئت‌های مساجد جداگانه و با نظر ریاست امور مساجد و در مشارکت آن سازمان باشد، آیا این امر در گزارش ۶۸ موردی از مساجد، صورت پذیرفته است؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: در توافقات و تعاملات قبلی شورای اسلامی مقرر شد دستگاه‌های دولتی، ادارات کل، سازمان‌ها و نهادها در امور مرتبط از جمله فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت و مساعدت داشته باشند و به عادت سابق، شهرداری تنها منابع تأمین مالی نشود، نقش ادارات کل تبلیغات اسلامی، ارشاد، اوقاف و امور خیریه و برخی از نهادها در صورت‌جلسات خالی و در گزارش مشهود نیست یا به‌عنوان مثال هزینه مراسم برخی امام زادگان (ع) این شهر را نیز شهرداری پرداخته است در حالی که بسیار مبرهن است اماکن و آستان متبرکه متولی بسیار متمکن دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس اخبار، اسناد و نیز گزارشات مقدماتی به نظر پیش فاکتور برخی از اقلام تبلیغاتی خریداری شده از سوی سازمان سیما و منظر از جمله پارچه و کتل‌ها با ارقام واقعی تفاوت فاحشی دارد که باید این موضوع با دقت بررسی شود و در صورت صحت احتمالی این اخبار یا اسناد با جدیت اصلاح و برابر مقررات با عوامل آن برخورد کرد؛ از بابت تکالیف نظارتی شورا و تنویر افکار عمومی تسریع در ارائه گزارش نهایی از سوی سرپرست شهرداری بسیار ضرورت دارد.

چپردار تاکید کرد: امیدواریم که بررسی و پاسخ نهایی شهردار به رفع ابهامات و ایرادات منجر و در ادامه این اهتمام فرهنگی اجتماعی با جدیت، سلامت و آثار بیشتری دنبال شود.

نحوه واگذاری غرفه‌ها در میادین میوه و تره بار نیاز به بررسی دارد

محمد اسدیان رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی در خصوص مرکز پژوهش‌ها، اظهار کرد: عملکرد این مرکز از شهریور ۱۴۰۰ الی شهریور ۱۴۰۱ در قالب شش کارگروه در عناوین مختلف پژوهشی مطرح و به صورت مکتوب به اعضای شورای شهر نیز ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش تکمیلی از میدان میوه و تره بار اشاره کرد و افزود: در این گزارش میدان تره بار و دستورالعمل‌های کشوری مورد بحث و ارائه قرار گرفته است و در بخش بعدی این گزارش قرارداد اخذ بهای خدمات خودرویی توسط شرکت مسئولیت محدود شرکت نگین البرز قائم مورد بحث قرار گرفت و تخلفات آن شرکت لیست و بیان شد.

اسدیان تصریح کرد: از دستگاه قضا، مدیران شهری درخواست می‌شود گزارش عملکرد دفتر نمایندگی شهردار کرج در مرکز میدان تره بار توسط شهرداری به اینجانب و اعضای شورای شهر ارائه شود.

خواستار تحقیق و تفحص ۴ ساله از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج هستم

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: نظام‌مند کردن و قراردادن شرکت‌های متخلف در لیست سیاه و نحوه واگذاری غرفه‌ها در میادین میوه و تره بار از مواردی است که نیاز به بررسی دارد.

اسدیان با تاکید بر لزوم حمایت از مدیرعامل سازمان مشاغل که مورد هجمه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت‌های پیشین و پسین حراست و بازرسی شهرداری و قرارداد اخذ بهای خدمات خودرویی نظارت و بررسی شود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج همچنین خواستار تحقیق و تفحص ۴ ساله از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج شد.

کد خبر 598491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.