مرگ هولناک اعضای یک خانواده در دریاچه سد

پدربزرگ نوه پنج ساله‌اش را سوار استخر بادی کرده و در دریاچه سد با او بازی می‌کرد؛ اما یکباره استخر بادی واژگون شد و هر دو زیر آب رفتند. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که دو کودک خردسال نیز در ساحل نور قربانی غفلت والدینشان شده و در دریا غرق شدند.

به گزارش ایمنا، نخستین حادثه تلخ روز جمعه در دریاچه سد شهر چای در استان آذربایجان‌غربی اتفاق افتاد. آن روز اعضای خانواده‌ای برای تفریح به ساحل این دریاچه رفته بودند. وقتی کمی گذشت پدربزرگ خانواده که مردی ۵۷ ساله بود نوه پنج ساله‌اش را برای بازی به دریاچه برد. او استخر بادی نوه‌اش را باد کرد و او را داخل آن نشاند و خودش هم گوشه استخر بادی را گرفت و داخل آب رفت. پدربزرگ با شوق زیادی استخر بادی را روی آب حرکت می‌داد و نوه‌اش ذوق می‌کرد اما چند لحظه بعد ناگهان استخر بادی واژگون شد و کودک در آب افتاد.

پدربزرگ می‌خواست نوه‌اش را نجات دهد اما خودش هم به دلایل نامعلومی زیر آب رفت. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که سایر اعضای خانواده شاهد این صحنه هولناک بودند. در چنین وضعیتی بود که مادر کودک طاقت نیاورد و برای نجات فرزند و پدرش داخل آب رفت اما چند لحظه بعد او هم گرفتار شد و در نهایت هر سه عضو این خانواده در دریاچه غرق شدند تا حادثه تلخی رقم بخورد.

فرزین رضازاده، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی در این‌باره گفت: قربانیان این حادثه مردی ۵۷ ساله به همراه دختر ۳۷ ساله و نوه پنج ساله‌اش از اهالی روستای علیکان از توابع بخش انزل و ساکن منطقه الواج ارومیه بودند.

وی ادامه داد: پیکر بی‌جان پدر و دختر حادثه‌دیده در دریاچه سد شهر چای از آب خارج شد و عملیات جست‌وجو توسط نیروهای امدادی برای یافتن پیکر کودک پنج ساله ادامه دارد.

رضازاده به نقل از شاهدان عینی گفت: پدربزرگ درحالی‌که نوه خود را در استخر بادی روی آب حرکت می‌داد، استخر بادی واژگون شد و هر دو به عمق دریاچه سقوط کردند و ناپدید شدند. دختر خانواده نیز با دیدن ناپدید شدن پدر و فرزندش، وارد آب شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و خودش نیز قربانی این حادثه دلخراش شد.

غرق شدن دو کودک پنج و هفت ساله که اهل بجنورد در ساحل نور

در دومین حادثه که شامگاه جمعه در ساحل نور اتفاق افتاد نیز دو کودک پنج و هفت ساله در دریا غرق شدند. ماجرا از این قرار بود که والدین این دو کودک، آن‌ها را برای شن‌بازی در منطقه شناممنوع رها کرده و خودشان وارد دریا شده بودند که کودکان وارد دریا شده و غرق شدند.

مصطفی بلده‌ای، رئیس هیئت نجات غریق نور درخصوص این حادثه گفت: این دو کودک پنج و هفت ساله که اهل بجنورد بودند، حدود ساعت ۲۰ جمعه در محدوده ساحل تمیشان غرق شدند و اجساد آن‌ها حدود ساعت ۲۳ با کمک ناجیان غریق و نیروهای دریابانی کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی ادامه داد: خانواده این دو کودک در منطقه شناممنوع با رها کردن فرزندانشان با هدف شن‌بازی در ساحل خودشان به دریا زده بودند و حتی نیروهای نجات غریق با جت اسکی به آن‌ها تذکر داده بودند اما وقتی به ساحل برگشتند متوجه شدند که فرزندان‌شان مفقود شده‌اند.

منبع: صدآنلاین

کد خبر 598420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.