اربعین، مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان اسلام

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاق و رویدادهای فرهنگی جهان اسلام برپایی همایش اربعین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شهابی‌نیا امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه‌_ در نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر در سال دوم، اظهار کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی را به سمت مشارکت شهروندان هدایت کرد تا ضمن استقبال از برنامه‌ها، خود نیز در اجرای آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: مشارکت فعال شهروندان درعرصه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های فرهنگی، اقدامی سازنده و اثرگذار است که هر جامعه‌ای که توفیق دست‌یابی به آن را داشته باشد، طعم شیرین و ثمرات ارزشمند آن را خواهد چشید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه به دلیل گستردگی حوزه فرهنگی، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها از پس ارتقای سطح فرهنگ جامعه در حد نیاز و لازم برآید، گفت: بر این اساس برای تحقق اهداف فرهنگی باید سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط حوزه فرهنگی با شهرداری همکاری داشته باشند تا با هم‌افزایی و هماهنگی بتوان اقدامات را به نحو احسن انجام داد، لازم است به صورت ماهانه ایده‌های فرهنگی برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی، افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاق و رویدادهای فرهنگی جهان اسلام برپایی همایش اربعین حسینی است که پیش‌بینی شده است، امسال جمعیت بی‌شماری از شهروندان در این همایش حسینی شرکت خواهند کرد و عازم کربلای معلی می‌شوند.

شهابی‌نیا اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود مانند سال‌های گذشته تعداد زیادی از زائران کربلا در ایام اربعین حسینی از همدان عبور کنند که در این راستا باید برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین و انجام گیرد تا مهمان‌نوازی خوبی از مهمانان امام حسین (ع) انجام شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای استقبال از بازگشت زائران از کربلای معلی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 598404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.