پیشرفت ۱۷ درصدی احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان

«پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان، تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت داشته است که از جمله مزایای احداث آن می‌توان به کاهش ترافیک خیابان‌های آسمان و تابان، کاهش ترافیک میدان ورودی خیابان زینبیه و جاده حبیب‌آباد اشاره کرد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال‌های اخیر با توجه به افزایش آلودگی هوا و ترافیک شهر اصفهان، لزوم احداث خیابان‌هایی برای کاهش ترافیک معابر درون‌شهری احساس شد.

با احداث خیابان «تابان» برای اتصال تقاطع غیرهمسطح آفتاب به خیابان آیت‌الله غفاری به طول ۲۲۰۰ متر و عرض ۳۶ تا ۷۶ متر و خیابان «آسمان» برای اتصال خیابان آیت‌الله غفاری به میدان شهدای ورزشکار (تاکسیرانی) به طول ۲۵۰۰ متر و عرض ۳۶ متر، تردد خودروهای سنگین از سه‌راه نقشینه و خیابان بعثت حذف و دسترسی به فرودگاه بین‌المللی اصفهان تسهیل شد.

یکی از مزایای احداث خیابان‌های تابان و آسمان افزایش ایمنی شهروندان برای سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری است که با ساخت سه پروژه خیابان‌های تابان، آسمان و پل آفتاب (واقع در بزرگراه شهید اردستانی)، زمان سفر به‌ویژه برای خودروهای سنگین تا ۱۰ دقیقه کاهش همراه است که تأثیر چشمگیری در کاهش مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا دارد.

با توجه به اینکه میدان آیت‌الله غفاری محل تلاقی خیابان‌های تابان و آسمان و آیت‌الله غفاری و جاده حبیب‌آباد است، لزوم احداث یک تقاطع غیرهمسطح برای اتصال خیابان‌های تابان و آسمان احساس می‌شد که شهرداری برای احداث آن اقدام کرد.

کاهش ترافیک میدان آیت‌الله غفاری با احداث تقاطع تابان به آسمان

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان می‌گوید: پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری، انتهای خیابان زینبیه واقع شده است و تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی دارد، تصریح می‌کند: این پروژه ۱۲۰۰ متر طول و ۲۵ متر عرض دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع احداث می‌شود و از جمله مشخصات آن می‌توان به ۴۰ هزار تن خاک‌ریزی، ۲۲ هزار تن مصالح زیرسازی، ۳۲ هزار تن بتن، شش هزار تن آسفالت و ۱۸۰۰ تن میلگرد اشاره کرد.

وی در خصوص تأثیرات پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان، تصریح می‌کند: از جمله این موارد می‌توان به کاهش ترافیک خیابان‌های آسمان و تابان، کاهش ترافیک میدان ورودی خیابان زینبیه و جاده حبیب‌آباد، تفکیک راهبردی خودروهای سنگین از سبک، کاهش تصادفات و بهبود شرایط ترافیکی اشاره کرد.

پیشرفت ۱۷ درصدی احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان

کد خبر 598398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.