توان تولیدکنندگان داخلی پاسخگوی نیاز لوازم خانگی کشور است

یک کارشناس اقتصادی گفت: توان تولیدکنندگان داخلی پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان در کشور است و شرکت‌های داخلی بعد از بازارگریزی برندهای خارجی، اقدامات زیادی از جمله افزایش خطوط تولید، سرمایه گذاری بیشتر در واحدهای تحقیق و توسعه و تکنولوژی … انجام داده‌اند.

حسین عماره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازگشت احتمالی برندهای خارجی پس از تصویب برجام، اظهار کرد: زمانی که بازار گریزی برندهای خارجی از صنعت و بازار لوازم خانگی ایران اتفاق افتاد، تولید کنندگان داخلی که سال‌های زیادی در بخش تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری کرده و محصولات تولیدی خود را در سطوح مختلف توسعه داده و کیفیت خود را به درجه قائل قبول رسانده بودند، توانستند در این بازار خودی نشان دهند.

وی افزود: در زمان حضور برندهای خارجی در بازار، به دلیل شرایط نابرابر تبلیغاتی و بودجه‌های نامتعارف این شرکت‌ها، تولیدکنندگان داخلی توان رقابت تبلیغاتی با آن‌ها را نداشتند اما کیفیت محصولات آنها با کیفیت محصولات خارجی یکسان بود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بعد از بازارگریزی شرکت‌های خارجی از کشور، تولیدکنندگان ایرانی فرصتی برای کسب سهم بازار و ارائه محصولات خود به مردم پیدا کردند و برهمین اساس از زمان خروج برندهای خارجی از کشور یعنی از سال ۱۳۹۷،، مشکلی بر سر راه تأمین نیاز مردم از سوی تولیدکنندگان این صنعت وجود نداشته است.

عماره ادامه داد: تأمین نیاز مردم به محصولات لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان داخلی نشان‌دهنده استفاده حداکثری تولیدکنندگان داخلی از توان خود برای تولید محصولات باکیفیت به تناسب نیاز بازار و مردم است.

وی اضافه کرد: به عبارتی توان تولیدکنندگان داخلی پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان در کشور است و شرکت‌های داخلی بعد از بازارگریزی برندهای خارجی، اقدامات زیادی از جمله افزایش خطوط تولید، سرمایه گذاری بیشتر در واحدهای تحقیق و توسعه و تکنولوژی … انجام داده‌اند تا محصولات تولیدی توسط این شرکت‌ها از نظر کیفیت با نمونه‌های مشابه خارجی تفاوتی نداشته باشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به استقبال مردم از محصولات تولید داخل، خاطرنشان کرد: سلیقه مردم به سمت محصولات داخلی تغییر پیدا کرده و استقبال خوبی از تولیدات ملی در حوزه محصولات لوازم خانگی شده اما متأسفانه حمایت‌های مناسبی جهت تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان لوازم خانگی انجام نشده است.

عماره افزود: حمایت از این صنعت، می‌تواند سایر صنایع وابسته را فعال کرده و علاوه بر اشتغالزایی و کارآفرینی، به موجب آن تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد.

وی یادآور شد: تولیدات لوازم خانگی در کشور پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان داخلی است و در برخی موارد حتی بیشتر از نیاز بازار است، به همین دلیل در برخی محصولات که تولیدکنندگان بیش از نیاز بازار تولید داشته‌اند، توانسته‌اند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کرده و از این طریق ارزآوری کشور را افزایش دهند.

کد خبر 598344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.