۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
قیمت زمین در شهریار

بازار ملک یکی از پر طرفدار ترین و کم ضرر ترین بازارها برای سرمایه گذاری در ایران است که تا کنون سرمایه گذاران خود را نا امید نکرده است .

با توجه به تحولات اقتصادی اخیر در کشور و لزوم سرمایه گذاری برای جلوگیری از آسیب های مالی در این دوره بسیاری از هموطنان عزیزمان با سرمایه گذاری در بازارهای مختلف همچون طلا، دلار، ارز دیجیتال و... سعی در نجات سرمایه خود داشته اند که گاهی این سرمایه گذاری ها بواسطه نوسان های شدید خود باعث ضرر مالی جمع کثیری از این سرمایه گذاران شده است بازار ملک یکی از پر طرفدار ترین و کم ضرر ترین بازارها برای سرمایه گذاری در ایران است که تا کنون سرمایه گذاران خود را نا امید نکرده است و با وجود تلاطم های به وجود آمده در شرایط اقتصادی کشور نه تنها باعث ضرر مالی برای سرمایه گذاران خود نشده است بلکه سود بسیار قابل توجهی نیز در سالهای اخیر داشته است و این روند همچنان پا برجاست.

کجا ملک بخریم؟

در سالهای اخیر شاهد رشد قابل توجه ملک در شهرهای توریستی و مناطق خوش آب و هوای کشورمان مانند شمال کشور بوده ایم اما لازم به ذکر است که هیچ کدام از این مناطق به اندازه‌ی تهران بزرگ رشد قیمتی نداشته و این مسئله باعث شده تا پایتخت یکه تاز اولویت ارزش سرمایه گذاری در ملک باقی بماند. از آنجایی که رشد ملک در تهران به حدی رسیده که سرمایه گذاری در آن مستلزم سرمایه های کلان میباشد بسیاری از سرمایه گذاران به حاشیه های خوش آب و هوای تهران علاقه نشان داده و به دنبال فرصت های سرمایه گذاری اقتصادی در زمینه ملک در این مناطق میباشند.

یکی از قدیمی ترین و نزدیکترین این مناطق به شهر تهران شهریار میباشد که با جمعیتی بالغ بر ۷۴۴٬۲۱۰ نفر دوازدهمین شهرستان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود و از آب و هوای بسیار خوبی نیز برخوردار است این منطقه با داشتن باغ های میوه متعدد و سرسبزی خیره کننده به نگین سبز غرب تهران معروف است و اکنون متشکل از دو بخش، ۷ شهر، ۶ دهستان، و حدود ۵۰ روستا و شهرک مسکونی است و فاصله چندانی نیز با تهران ندارد. از قدیم الایام شهریار در میان سرمایه گذاران ملک محبوبیت فراوانی دارد و با رشد ملک در تهران بلافاصله قیمت ملک در شهریار نیز رشد میکند. با رشد جمعیت در این منطقه و افزایش ساخت و ساز شاهد ساخت خانه های نو ساز فراوان و به وجود آمدن مراکز خرید، درمانی، آموزشی متعدد در این منطقه هستیم که با تسهیل کیفیت زندگی باعث افزایش روز افزون قیمت زمین در شهریار و بهبود شرایط برای سرمایه گذاری در زمینه ملک است.

چه قیمتی بخریم؟

با توجه به وسعت منطقه شهریار که با داشتن 340 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین شهرهای اطراف تهران است. این منطقه شامل زمین هایی با کاربری های متفاوت است از جمله مسکونی، تجاری، سیفی کاری، باغات و حتی کشاورزی که با توجه به کاربری قیمت متفاوتی نیز دارند.

در ارتباط با منازل مسکونی با رشد شدید قیمت مصالح ساختمانی مانند آهن، سیمان، گچ، شیر آلات، کاشی و سرامیک، سیم و وسایل برق کشی، هزینه کامیون و حمل و نقل و … قیمت نهایی مسکن نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. این قیمت ها با توجه به طراحی، ساخت، امکانات، عمر بنا، موقعیت ملک و عواملی که در قیمت گذاری یک ملک تاثیرگذار هستند متغیر است. این در حالیست که کمتر از 3 سال پیش زمین، ویلا و باغ در شهریار با قیمت های بسیار کمتری خرید و فروش می‌شدند. این مسئله چیزی نیست جز فرصت سرمایه گذاری در این منطقه، لازم به ذکر است که برای حداکثر سود در این زمینه شما لازم است با آگاهی اولیه و شرایط در نظر گرفته شده در کنار استفاده از مشاورین خوب و کار کشته ملکبین برای خرید ملک اقدام کنید.

در زمینه خانه‌های ویلایی، باغ و زمین‌های متراژ بالا، قیمت تحت تاثیر عوامل متفاوتی خواهد بود. چرا که در یک زمین خالی خبری از آهن و سیمان نیست که بحث قیمت آنها نیز مطرح باشد. اما متاسفانه قیمت‌های فعلی بسیار پراکنده اند و نمی‌شود گفت دقیقا مشخص کرد که هر متر چه قیمتی می‌باشد. چرا که در شرایطی با تلاطم های موجود در بازار، قیمت‌ها کاملا سلیقه ‌ای و بدون کارشناسی را نیز شاهد هستیم. که در چنین شرایطی استفاده از افراد مطمئن و آشنا به منطقه و محیط می‌تواند بسیارمفید واقع شود. اما با این‌ حال در یک بررسی قیمتی کلی، از متری 4 و 5 میلیون تومان تا متری 10 تا 12 میلیون با توجه به مواردی چون جواز ساخت، نوع سند، دسترسی و موقعیت در این خانه‌ها و زمین‌ها رویت می‌شود.

کد خبر 598315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.