گلایه کاشانی‌ها از نگهداری معتادان متجاهر در زندان سابق شهر+ فیلم/ پاسخ مسئولان

شهروندان کاشان به اختصاص دادن زندان قبلی این شهر برای نگهداری معتادان متجاهر استان، معترض هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فضای موجود زندان شهر کاشان برای زندانیان کم است و گنجایش تنها ۲۵۰ نفر را دارد، درحالی‌که ۷۵۰ زندانی در آنجا به سر می‌برند. با ساخت زندانی در مسیر یزدل و ایجاد امکانات بهتر در مکان جدید، زندانیان شهر به آنجا منتقل شدند.

در حالی که زندان کاشان به دلیل تراکم بالای زندانیان و نبود فضای مناسب به مکان دیگری منتقل و زندان بزرگ‌تری برای منطقه کاشان احداث شده است، مسئولان استانی تصمیم گرفتند در مکان زندان قدیم ندامتگاه معتادان متجاهر را راه‌اندازی کنند.

این تصمیم مسئولان اعتراض شدید شهروندان کاشانی را به دنبال داشته است، آنان معتقد هستند چنانچه این ندامتگاه تبدیل به مکانی برای معتادان متجاهر کل استان شود، امنیت شهر و شهروندان در معرض تهدید قرار می‌گیرد و بار روانی زیادی به ساکنان منطقه تحمیل می‌شود، از این‌رو اهالی کاشان می‌گویند بهتر است زندان قبلی شهر به کارگاه‌های آموزشی برای جوانان و مهارت آموزی آنان اختصاص پیدا کند.

عده‌ای از شهروندان با خبرگزاری ایمنا تماس گرفته، مراتب اعتراض خود را بیان کردند و نسبت به این موضوع اعتراض شدیدی دارند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

زندان کاشان؛ جایگاه مناسبی برای آموزش‌های تخصصی است

روح الله دهقانی، دادستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تغییر مکان زندان کاشان در راستای توسعه استانداردهای قضائی و احترام به حقوق شهروندی بود.

وی جلوگیری از ترافیک شهری در منطقه قدیمی، فرسودگی ساختمان زندان و نارضایتی مردم را دلیل جابه‌جایی زندان عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین دلیل انتقال زندان کاشان فراهم کردن زمینه فعالیت‌های مختلف آموزشی، تربیتی و اصلاحی با هدف کاهش آمار جمعیت کیفری زندان است.

دادستان کاشان تصریح کرد: با وجود اینکه زندان کاشان شهرهای شمال استان اصفهان را پوشش می‌دهد، زندان بزرگ‌تری نیاز است. تمام مسئولان قضائی و اجرایی استان بر بهره‌برداری از زندان سابق شهر تاکید دارند و تلاش می‌شود که جایگاه قبلی بلا استفاده نماند.

دهقانی تاکید کرد: زندان شهر کاشان با هدف ایجاد فضای مناسب برای بازپروری، اصلاح و تربیت زندانیان و فراهم کردن شرایط لازم برای بازگشت دوباره آنان به جامعه ساخته شده است.

وی افزود: امیدواریم این فضا به جایگاه مناسبی برای آموزش تبدیل، زمینه استفاده بهینه از این مرکز فراهم و جایگاهی برای فضای آموزشی تخصصی فراهم شود.

شهرداری صرفاً مجری این طرح است

حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان نیز در خصوص نگهداری زندان معتادان متجاهر در کاشان به خبرنگار ایمنا گفت: طی جلسه‌ای که در استانداری اصفهان برای نگهداری معتادان متجاهر تشکیل شد، مقرر شد بنا به ضرورت این امر، هر شهر اعتبار مشخصی برای تأسیس این ندامتگاه تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: موضوع زندان و ندامتگاه مستقیماً به شهرداری مربوط نمی‌شود، بلکه شهردار طبق مصوبه شورای شهر برای اجرای آن اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهد.

شهردار کاشان تصریح کرد: برای رفع این چالش، فرماندار هر شهر تصمیم‌گیرنده خواهد بود و شهرداری به عنوان مجری این طرح همکاری لازم را با دیگر ارگان‌ها انجام خواهد داد.

بخشنده‌امنیه اضافه کرد: مدیریت شهری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای امنیت شهروندان هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد و در این خصوص با دستگاه‌های متولی همکاری لازم را خواهد داشت.

کد خبر 598293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.