۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
نصب المان کتاب در بندر انزلی

شهردار بندر انزلی گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، المان کتاب توسط شهرداری تهیه و در مقابل کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) نصب شده است.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تهیه و نصب المان کتاب در بندر انزلی، سال‌ها پیش در شورای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مصوب شده بود. طراحی و ساخت این المان، اوایل سال جاری توسط شهرداری و پیمانکار بخش خصوصی آغاز شد و به تازگی در ضلع جنوبی پارک کودک مقابل کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) نصب شده است.

وی افزود: در طراحی و ساخت این المان، هشت کتاب روی هم و دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی بر بالای آن قرار گرفته و ابعاد المان ۲۵ مترمربع است.

شهردار بندرانزلی هدف از ساخت المان کتاب را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان نوجوانان و جوانان، آشنایی نسل جدید با شاعران قدیمی و برجسته ایران و زیباسازی سیما و منظر شهری و محیط پارک محله‌ای دانست و خاطرنشان کرد: این المان کتاب توسط کارشناسان فنی شهرداری طراحی شده و ویژگی المان، نو بودن طرح آن است.

خلیلی با بیان اینکه شهرداری برای طراحی، ساخت و نصب المان کتاب حدود ۷۰۰ میلیون ریال هزینه صرف کرده است، اضافه کرد: رنگ‌آمیزی و تکمیل جزئیات کوچکی از المان کتاب باقی مانده که اوایل شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 598276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.