تمام پادگان‌های داخل شهر باید از محدوده و حریم شهری خارج شود

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طبق قانون تمام پادگان‌های داخل شهر باید از محدوده و حتی حریم شهری خارج شود و زمین‌هایی به آنها در خارج از حریم شهری اختصاص یابد؛ منافع شهر و عموم شهروندان بر منافع تمام گروه‌ها و مجموعه‌ها اولویت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توماج وحیدافشار امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار کرد: دو هزار میلیارد ریال چک، بدون وصول و بدون به‌روزرسانی در شهرداری وجود دارد.

وی ادامه داد: در گذشته به علت متمرکز نبودن سامانه‌های مدیریت شهری شاهد چک‌های بدون وصول در شهرداری بودیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سیستم باید به گونه‌ای بسته باشد که امکان دخالت افراد و اعمال سلیقه بسیار کم شود.

وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های لشکر ۶۴ ارتش و جلوگیری از تغییر کاربری و ایجاد ساخت‌وسازهای غیرقانونی، تصریح کرد: دو ساختمان هشت طبقه به صورت غیرقانونی در اراضی ارتش ساخته شده است و باید از ادامه این روند جلوگیری شود و امور حقوقی شهرداری در این خصوص ورود کند. طبق قانون تمام پادگان‌های داخل شهر باید از محدوده و حتی حریم شهری خارج شود و زمین‌هایی به آنها در خارج از حریم شهری اختصاص یابد، منافع شهر و عموم شهروندان بر منافع تمام گروه‌ها و مجموعه‌ها اولویت دارد و نباید در خصوص تأمین منافع عموم شهروندان کوتاهی کرد.

وحید افشار اضافه کرد: لشکر ۶۴ نباید از ظرفیت نظامی خود در راستای مدیریت شهری سوءاستفاده کند. با توجه به قرار گرفتن این اراضی در محدوده تاریخی شهر و وجود ساختمان‌های با قدمت نزدیک به ۱۰۰ سال و امکان ثبت ملی آنها، باید مشخص شود، چرا علی‌رغم اقدامات و بازدیدهای قبلی، میراث فرهنگی تاکنون در خصوص زمین‌های لشکر ۶۴ ارتش اقدامی نکرده است؟

وی گفت: علاوه بر میراث فرهنگی تمام نهادها و ارگان‌های دولتی باید به این مسئله ورود کنند تا حق شهروندان در این زمینه محقق شود.

کد خبر 598254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.