منطقه ۷ اهواز چه ظرفیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری دارد؟

مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز با تشریح ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه، گفت: منطقه هفت با وجود محله‌های قدیمی، تپه‌های گردشگری، اماکن مذهبی و تاریخی دارای ظرفیت بالقوه سرمایه‌گذاری است.

فرامرز نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه هفت شهرداری اهواز یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران است؛ چرا که قدیمی‌ترین محله‌های شهر اهواز در این منطقه قرار دارد و در واقع به عنوان هسته مرکزی تشکیل دهنده شهر اهواز شناخته می‌شود.

وی افزود: برخورداری از توپوگرافی منحصربه‌فرد کوه، تپه و چشم‌انداز بی‌نظیر، این منطقه را نسبت به مناطق دیگر متمایز کرده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز با بیان اینکه تپه‌های مشرف به کوی رمضان با کاربری‌های فضای سبز جهت احداث فضای تفرجگاهی و گردشگری و کاهش محرومیت این منطقه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ورود سرمایه‌گذاران باعث رونق محله در حوزه شهرسازی، ساختمان‌سازی و ایجاد درآمد در سطح منطقه هفت شهرداری خواهد شد.

وی با اشاره به اماکن مذهبی موجود در منطقه هفت، اضافه کرد: این منطقه دارای یکی از مهمترین زیارتگاه‌های اهواز است، همچنین حرم مطهر حضرت علی‌بن مهزیار اهوازی (ع) از صحابه ائمه اطهار (ع) یکی از نقاط قوت فرهنگی، مذهبی و گردشگری منطقه هفت است، هم‌جواری حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی (ع) با ساحل رودخانه کارون و قدیمی‌ترین محله اهواز به‌نام عامری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت هتل، سیتی‌سنتر و اماکن تفریحی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

نجف‌پور با بیان اینکه، آثار تاریخی و فرهنگی در سطح منطقه هفت یکی دیگر از پتانسیل‌های این منطقه است، ادامه داد: آثار تاریخی و فرهنگی همچون پل سیاه یا پیروزی، گور دخمه‌های منبع آب، گورستان آشوریان و لهستانی‌ها، حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی (ع) و تپه‌های باستانی آسیه‌آباد از جمله مکان‌های باستانی و تاریخی کلان‌شهر اهواز در منطقه هفت است که ورود سرمایه‌گذاران باعث رونق گردشگری این منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: پارک کوهستانی کوهساران در ورودی منبع آب و محوطه خالی جنب معاونت فرهنگی شهرداری اهواز به مساحت حدود ۳.۷ هکتار جهت جذب سرمایه‌گذار در کاربری‌های مختلف تفریحی، تجاری، درمانی و ورزشی از سوی این منطقه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 598238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.