فعالیت تشکل‌های مردمی با استقبال شهروندان‌ مشهد مواجه شد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فعالیت تشکل‌های مردمی و عملکردشان با استقبال شهروندان مواجه شده است.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازدید از اقدامات فرهنگی مدیریت شهری در ایستگاه‌های قطار شهری مشهد، اظهار کرد: با توجه به مسائلی که در خصوص بعضی از اماکن عمومی در اختیار شهرداری وجود داشت، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت که بررسی مسائل را به صورت میدانی انجام دهد و بر اساس مقتضیات مکان و مخاطب خاص نسبت به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی با نگاه رفع مسئله اقدام کند.

وی با بیان اینکه احصا و بررسی مسائل نیازمند آمایش‌های متنوع بوده است و هر کدام از مسائل علت‌های مختلفی دارد، ادامه داد: در نظر گرفتن نسخه واحد برای این موضوعات، ممکن است که کارآمدی کافی را به همراه نداشته باشد، بر همین اساس با یک برنامه‌ریزی منسجم سعی کردیم به اماکن عمومی ورود کرده و تشکل‌های متخصص در بحث آسیب‌های اجتماعی را فعال کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دغدغه‌هایی که در خصوص ایستگاه‌های قطار شهری وجود داشته است، تصریح کرد: در بازدیدی که به تازگی انجام شد، متوجه شدیم که اقدامات اجرایی اثربخش بوده و عمده مسائل و حواشی این موضوع رفع شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت تشکل‌های مردمی و گروه‌هایی که برای نقش‌آفرینی اعلام آمادگی کرده بودند، عملکردشان با استقبال شهروندان مواجه شد و بازخورد مناسبی داشت، همچنین شاهد نتایج مطلوب این اقدام هستیم.

منصوریان افزود: مدیریت شهری مشهد در موضوع ناهنجاری‌های اجتماعی به دنبال برخوردهای حاکمیتی نیست. در این خصوص دغدغه‌های شهروندان مد نظر است و بر اساس آن، حلقه‌های میانی تشکیل شده تا این تشکل‌ها با مهربانی و دل‌سوزی در این مسیر ایفای نقش کنند. هر تشکل و گروه مردمی که نسبت به مسائل اجتماعی دغدغه‌مند باشد، می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند و مدیریت شهری نیز از این همراهی و مساعدت، استقبال می‌کند.

کد خبر 598214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.