۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
واکسن آبله میمون چقدر موثر است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که واکسن آبله میمون صددرصد در پیشگیری از بیماری موثر نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که بیش از ۳۸ هزار مورد آبله میمون در ۹۴ کشور گزارش شده؛ با افزایش موارد مرگ‌ومیر نیز تقاضا برای واکسن آبله میمون در حال افزایش است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش‌هایی درمورد اثربخشی واکسن آبله میمون دریافت کرده است و طبق گزارش مقامات، حتی پس از دریافت واکسن، برخی عفونت‌ها پیشرفت هم داشته‌اند.

به گفته مقامات بهداشتی واکسن آبله میمون صددرصد برای فرار از این عفونت مؤثر نخواهد بود؛ بنابراین دریافت این واکسن بدان معنا نیست که افراد می‌توانند اقدامات پیشگیرانه را کنار بگذارند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است هر فردی که احساس می‌کند در معرض خطر است و قصد دارد سطح خطر را کاهش دهد می‌تواند واکسن را دریافت کند و از فعالیت‌هایی که ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد، دوری کنند.

مقامات به این موضوع نیز اشاره کردند که این رخداد عفونی جدید نیست و مطالعات دهه ۱۹۸۰ نیز نشان داد که واکسن‌ها فقط می‌توانند ۸۵ درصد در برابر ویروس محافظت ایجاد کنند. افزایش آگاهی نسبت به اثربخشی واکسن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا مسئولان می‌توانند گام بعدی را برای پیشگیری بردارند.

کد خبر 598192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.