آموزش آتش‌نشانان زن داوطلب قزوین

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از برگزاری یک دوره دو روزه آموزش عمومی آتش‌نشان داوطلب، ویژه زنان قزوینی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، علیرضا رحمانی اظهار کرد: دوره آموزش عمومی آتش‌نشان داوطلب از _بیست‌وششم لغایت بیست‌وهفتم مردادماه ۱۴۰۱_ در محل ایستگاه شهید بابایی سازمان آتش‌نشانی قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی با هدف ترویج سطح ایمنی، آشنایی با انواع آتش‌سوزی و روش‌های اطفای حریق برای شهروندان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این دوره با حضور تعدادی از زنان قزوینی به صورت نیمه وقت با سرفصل‌های تئوری حریق و خاموش‌کننده‌های دستی زیر نظر اساتید و مربیان حوزه آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برگزار شد.

رحمانی تصریح کرد: در این دوره آموزشی که از بیست‌وششم مردادماه آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت، ۲۵ نفر از شهروندان بانوی قزوینی دوره عمومی ایمنی و آتش‌نشانی را فرا گرفتند و گواهینامه پایان دوره به آنان اعطا شد.

وی گفت: تاکنون آموزش‌های متعدد و مستمر دوره‌های آموزش‌های مقدماتی، عمومی، نیمه‌تخصصی، تخصصی و حرفه‌ای برای شهروندان به عنوان آتش‌نشان داوطلب برگزار شده است.

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تاکید کرد: در صورت نیاز به هنگام بحران می‌توان از آتش‌نشان داوطلب در موضوع ایمنی و آتش‌نشانی کمک گرفت. شهروندان با آموزش و ارتقای سطح فرهنگ و ایمنی، در صورت بروز هرگونه حادثه آتش‌سوزی با داشتن اطلاعات لازم می‌توانند اقدامات اولیه مؤثری را انجام دهند و از وارد آمدن خسارات بیشتر جلوگیری کنند.

کد خبر 598082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.