طرح دیدگاه ضد تروریستی ایران در جمع وزرای شانگهای

وزیر کشور با بیان اینکه در نشست وزرای کشورهای عضو سازمان شانگهای دیدگاهها ونقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با تروریسم و ناامنی مطرح شد؛ گفت: در این نشست تفاهم نامه همکاری امنیتی با دولت ازبکستان هم برای تقویت همکاری ها امضا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی صبح امروز با اشاره به سفر اخیرش به شهر تاشکند برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای اظهار کرد: سازمان شانگهای سازمان مهمی است و هم اکنون مراحل عضویت رسمی کشورمان در این سازمان طی می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است در جلسات این سازمان حضور فعالی داشته باشیم و به همین دلیل در اجلاس وزرای کشورهای اعضای سازمان شانگهای برای طرح نظرات و دیدگاه‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت و مقابله با تروریسم شرکت کردیم.

وزیر کشور اضافه کرد: ظرفیت‌ها و آمادگی جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت امنیت و مقابله با ناامنی و تروریسم اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین یادداشت و تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با هدف تقویت همکاری‌ها امضا شد.

وزیر کشور با اشاره به لایحه جامع انتخابات تاکید کرد: تلاش داریم با تهیه هر چه سریع‌تر این لایحه و ارسال آن به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت بررسی نهایی، مقدمات کار به خوبی طی شود.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره اربعین اظهار کرد: اربعین امسال با توجه به لغو روادید موضوع ویزا مطرح نیست و مرجع اصلی اطلاع رسانی در خصوص اربعین با ستاد مرکزی اربعین حسینی است.

وی در خصوص وضعیت امنیت در کشور افزود: وضعیت امنیتی در کشور خوب و مساعد است و حتی در مقام مقایسه با دیگر کشورها وضعیت امنیتی مناسبی را داریم. البته جریان‌هایی به خاطر جلوگیری از ورود گردشگران تلاش دارند وضعیت امنیتی را نامساعد نشان دهند.

وزیر کشور در خصوص موضوع تقسیمات کشوری گفت: در ارتباط با تقسیمات کشوری محوریت کار براساس ضوابط قانونی و کارشناسی است و حتی در صورت لزوم کارشناسان متخصص این حوزه به مناطق اعزام می‌شوند تا موضوع، کنترل و با قانون تطبیق داده شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: خارج از ضوابط قانونی و کارشناسی تصمیمی در خصوص تقسیمات کشوری گرفته نمی‌شود و کار براساس مطالبات در جهت رشد و توسعه منطقه، نیازهای تاریخی منطقه‌ای و براساس قانون انجام می‌شود.

وی در زمینه موضوع تشکیل استان کرمان جنوبی هم گفت: این موضوع در دست بررسی کارشناسی وزارت کشور قرار دارد و البته درخواست سایر مناطق هم براساس تطبیق با ضوابط قانون دنبال می‌شود

کد خبر 598065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.