منطقه یک شهرداری کرمانشاه؛ پایلوت جمع‌آوری پسماند از در منازل

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از اجرای پایلوت طرح جمع‌آوری پسماندها از در منازل در منطقه یک شهرداری این کلان‌شهر خبر داد و گفت: برنامه اجرای این طرح در سطح شهر در دست تدوین است و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمانشاه، محسن دارابی با اشاره به لزوم جمع‌آوری پسماندها از در منازل، اظهار کرد: جمع‌آوری پسماند در مخازن سطح شهر با مشکلات بسیاری همراه بود و موجب شد طرح جمع‌آوری پسماند از در منازل در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از جمله معضلات اصلی ریختن پسماند در مخازن، بروز پدیده زباله‌گردی است که چهره شهر را زشت کرده است و با جمع‌آوری مخازن شاهد چنین مواردی نخواهیم بود، از سوی دیگر زباله‌گردها با ریختن پسماند به بیرون مخازن، محیط اطراف مخازن را نیز آلوده می‌کنند که این موضوع نیز بر مشکلات اضافه کرده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه سرازیر شدن شیرابه پسماندها از مخازن به داخل جوی آب یکی از مشکلات این مخازن دانست و گفت: در برخی مخازن نیز به دلیل وجود پسماندهای فاسد شده، بوی تعفن در محیط منتشر می‌شود.

وی با اشاره به مشکل سرقت مخازن، افزود: در سطح شهر بین هفت تا هشت هزار مخزن جمع‌آوری زباله وجود دارد که تعدادی از آنها سرقت می‌شود و با توجه به اینکه هر مخزن در حال حاضر حدود هشت میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد، سرقت آنها خسارت مالی بسیاری به شهرداری وارد می‌کند، از این رو طرح جمع آوری مخازن در دستورکار قرار گرفته است.

دارابی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری مخازن به‌صورت پایلوت در شهرک حافظیه واقع در منطقه یک که تراکم جمعیتی کمتری دارد، اجرایی شده است تا با احصای مشکلات و رفع آن بتوانیم این طرح را به تدریج در تمام نقاط شهر اجرایی کنیم، گفت: برنامه اجرای این طرح در حال تدوین است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این طرح را در بیشتر مناطق کرمانشاه اجرایی کنیم.

کد خبر 598056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.