هفته فرهنگی اراک برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی این کلانشهر، گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و سطح همبستگی اجتماعی، تقویت روحیه نشاط در بین شهروندان و معرفی تاریخ و پیشینه اراک است.

علیرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هفته فرهنگی اراک از بیست‌وهشتم مهرماه تا چهارم آبان‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های این هفته با حضور مسئولان دستگاه‌های دولتی و نمایندگان گروه‌های مردم نهاد در شهرداری اراک برگزار و پیرامون چگونگی و تاریخ برگزاری هفته فرهنگی و همچنین برنامه‌هایی که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این هفته به اجرا خواهند گذاشت، بحث و رایزنی شد.

وی افزود: مقرر شد ظرف یک بازه زمانی مشخص، نهادهای ذی‌ربط پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به این کمیته ارائه دهند تا پس از مطالعه و بررسی به صورت برنامه‌ای مدون از طریق رسانه‌های مکتوب و تصویری انتشار پیدا کند و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: هدف از برگزاری هفته فرهنگی اراک، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و سطح همبستگی اجتماعی، تقویت روحیه نشاط در بین شهروندان، معرفی تاریخ و پیشینه، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این کلانشهر و شخصیت‌ها و مشاهیر آن، معرفی آداب و رسوم و سنن و تولیدات سنتی و محلی و همچنین ایجاد همگرایی و همدلی بین شهروندان و تثبیت نگرش‌ها و رویکردهای اصیل فرهنگی است.

شعبانی اظهار کرد: به مناسبت این رویداد فرهنگی، روزهای بیست‌وهشتم مهرماه تا چهارم آبان‌ماه به ترتیب با عناوین "اراک شهر شهیدان و امیران"، "اراک مهد فرهنگ و ادب و هنر"، "اراک پایگاه اولین گام‌های انقلاب"، "اراک شهر عالمان و مهد فرزانگان"، "اراک خاستگاه صنعت"، "اراک خاستگاه پهلوانان و قهرمانان " و "اراک شاهکار معماری نوین" نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه هفته فرهنگی شهر اراک در محل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری راه‌اندازی و ویژه برنامه‌های پیشنهادی این سازمان پس از بررسی و مطالعه اجرا می‌شود، گفت: نمودار گردشکاری را برای ستاد هفته فرهنگی شهر اراک تدوین خواهیم کرد که بر اساس آن کمیته‌هایی با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار خواهد شد؛ اعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز به عنوان نمایندگان مردم با حضور در هر یک از کمیته‌ها بر روند کار نظارت خواهند داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت خانواده‌های معزز ایشان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره جانبازان و ایثار گران، علما و روحانیان دینی، مشاهیر و بزرگان و نخبگان، جوانان پویا و فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهر اراک اصلی‌ترین رویکردهای هفته فرهنگی اراک است.

کد خبر 598039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.